Giriş Tarihi: 2.3.2012

57 can çamurla örtülmez

57 kişinin öldüğü kazaya ilişkin SABAH'ın gündeme getirdiği şüphelere yanıt vermeyen şirket, suçu üzerinden atmak için yine bahane üretti. 'Uçak bizim değil, kiralıktı' demekten öteye gidemedi. Üstüne üstlük konuya ilişkin mahkeme belgelerine giren deliller ve gizlenen belgeleri yayımlayan SABAH'a çamur attı

Atlasjet, Isparta'daki kazaya ilişkin SABAH'ın ortaya çıkardığı belgeleri ve kamuoyunun merakla beklediği soruları yine cevapsız bıraktı. Dün 'İddiaları yanıtlayacağım' diyerek düzenlediği basın toplantısı tam anlamıyla fos çıktı. Firma iddiaları çürütecek hiçbir belge ve bilgiyi ortaya koyamadı. Hatta SABAH'ın yazdığı 'WikiLeaks'te Atlasjet ricası, Tornavidacı sahnede, karakutu kayıp' gibi haberlerle gündeme getirdiği iddialara hiç değinemeyerek, çamura yatmayı tercih etti. 'Uçak kiralıktı' diyerek sıyırmaya çalıştı. World Focus'u suçlamaya çalışan şirketin bu tavrı kazazede ailelerin tepkisine neden oldu. Kazazede aileler "Hayatını kaybeden yakınlarımız Atlasjet'in biletini satın aldı ve markaya güvenerek bunu yaptı. 'Hiç kimse onlara bu uçak kiralık bizim uçağımız değil' demedi. Uçak düşünce de biz sorumlu değiliz demek vicdansızlıktır. Bugün de Atlasjet'e binenler acaba uçak kiralık mı endişesi yaşıyor" açıklaması yaptı.
YENİ SORULAR ORTAYA ÇIKTI
SABAH'ın gündeme getirdiği belgelerde Atlasjet'in World Focus firmasından kiraladığı uçağı kaza günü ve öncesinde 5 gün boyunca izinsiz uçurduğu tespiti de bulunuyor. Ayrıca World Focus firmasının teknik bakımını yapan Jetsan şirketinin İstanbul Atatürk Havalimanı'na giriş yetkisi bile olmadığı SHGM denetleme raporlarına girdi. Uçağın rutin bakımlarının bile yapılmadığı ortaya çıktı. World Focus'un 500 milyon euronun üzerinde borcu nedeniyle iflasın eşiğinde olduğu biliniyordu. Herkesin bildiği gerçekleri görmezden gelen Atlasjet ve SHGM yetkilileri buna rağmen uçağın uçmasına nasıl izin verdiği hâlâ merak ediliyor.
BU SORULARA HÂLÂ CEVAP YOK

1 30 Kasım 2007'de Isparta'da meydana gelen kazadan sonra kazazede ailelerine şirketiniz tarafından "Size 25 bin dolar verelim dava hakkından vazgeçin" teklifi yapıldı mı?
2 Bu yöntemle kaç aileyle anlaşma imzaladınız. Bu ailelere ne kadar ödeme yaptınız?
3 Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün dışarıdan uçak kiralamayla ilgili yasağının sadece Atlasjet'e yönelik kaldırıldığı doğru mu?
4 Atlasjet ile World Focus firmasının anlaşmasının 25 Kasım 2007'de bitmesine rağmen izinsiz olarak uçağı uçurmaya devam ettiğiniz iddia ediliyor. Kaza sırasında uçağın uçuş izni var mıydı?
5 Bilirkişi raporlarında pilotun uçuş lisansının yeterli olmadığı belirtiliyor. Ayrıca pilotların hiçbir kurumda daha önceden çalıştırılmadığı iddia ediliyor. Bu eğitimsiz pilotları neden istihdam ettiniz?
6 Geçen hafta mahkemeye gönderilen bilirkişi raporundaki "Uçak arızalıydı, uçmaması gerekirdi" ve "Pilotların lisansı yetersiz" tespitini nasıl yorumluyorsunuz?
7 Kazanın hemen ardından "Pilot hatasıdır, uçakta teknik arıza yok" diyen Genel Müdürünüz Tuncay Doğaner bu açıklamayı hangi belge ve bilgilere dayanarak yaptı?
8 İsmi BBP Lideri Muhsin Yazıcıoğlu'nun yaşadığı kazada da geçen ve karakutuyu söküp kaçırdığı ortaya çıkan SGHM Kaza Kırım Ekibi Başkanı Feridun Seren'le resmi ya da gayriresmi bir bağlantınız oldu mu? Bu şahısla herhangi bir maddi bağlan düşen tınız var mı?
9 Isparta 'da düşen uçağınızın karakutusu şu anda nerede bilgi niz var mı?
10 Şirket olarak bu kadar soru işaretinin doğduğu bir kazada kendi iç araştırmanızı yaptınız mı? Yaptıysanız ne gibi sonuçlar çıktı?
11 Karakutunun kayıp olduğu ve kayıtlarının silindiğinin belgelerini yayımladık. Bunlar size bir havayolu şirketi olarak ne düşündürüyor?
12 Amerİkalı uzmanların hazırladığı kaza kırım raporuna ilişkin bir bilginiz var mı?
13 Adı WikiLeaks'te geçen ve dönemin SHGM Müdürü Ali Arıduru'nun Atlasjet kazasına ilişkin Amerika'dan gelen inceleme uzmanları için büyükelçiliği arayıp "Lütfen Türk kamuoyuyla paylaşmayın" ricasını nasıl yorumluyorsunuz?


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.