Giriş Tarihi: 2.03.2012

Arap Baharı bitti, ihracat sıçradı

İhracat Avrupa'daki krize rağmen Arap Baharı'nın bitişi ile rekor kırdı. Şubat ayı ihracatı yüzde 10.4 artışla 11 milyar 156 milyon dolara ulaştı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre ihracat 11 milyar 156 milyon dolarla bugüne kadar şubat ayları içinde en yüksek rakamına ulaştı. Krizdeki ülkelerin düşüşü dışında Avrupa'nın genelinde artış yaşanırken Arap Baharı'nın bitişi ile birlikte bu bölgelere olan ticaretteki artış beraberinde rekoru getirdi. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Avrupa'da yaşanan bu olumsuzlukların başında Yunanistan'ın dikkati çektiğini ifade etti. Yunanistan'a yapılan ocak ve şubat ayı ihracatının, son yılların en düşük ihracatlarından olduğunu, 2005 yılındaki ihracat seviyesine gerilediğini aktaran Çağlayan, Yunanistan'a ihracatın yüzde 24 oranında, Portekiz'e ihracatın ise yüzde 30 oranında gerilediğini bildirdi.

LİBYA'DA % 169 ARTIŞ

Suriye'ye ihracatın da yüzde 39 oranında azaldığını belirten Çağlayan, şunları kaydetti: "Siyasi istikrarın sağlandığı Arap Baharı'nı yaşayan ülkelerde ise normalleşme ile birlikte ihracatımızda ciddi artışlar yaşanmaktadır. Şubat ayında Mısır'a ihracatımız yüzde 159, Libya'ya ihracatımız yüzde 169 ve Tunus'a yüzde 71 oranında artmıştır. Şubat ayı ile birlikte son 12 aylık ihracatımız 137 milyar dolara ulaştı. Yıl sonu hedefimiz 150 milyar dolar."
Otomotiv ilk sırada
Şubat ayında en fazla ihracatı 1 milyar 642 milyon dolarla otomotiv endüstrisi gerçekleştirdi. Otomotivi 1 milyar 393 milyon dolarlık ihracat ile kimyevi maddeler ve mamulleri izlerken, sektörün ihracat artışı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21.83 olarak gerçekleşti. Geçen ay çelik sektörü 1 milyar 368 milyon dolarlık, hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü ise 1 milyar 313 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.