Cuma 02.03.2012

YKB şubelerinde işaret dili dönemi

Yapı Kredi şubelerinde işaret dili dönemi başlatıyor. Böylece işitme engelliler bankada kimsenin yardımına ihtiyaç duymayacak

Şirketlerin birçoğu gerek ofis binalarını gerekse hizmet içeriklerini engelli vatandaşların yararlanabileceği şekilde yeniden biçimlendiriyor. Nüfusunun yüzde 12'den fazlası engelli olan bir ülke için bu biraz geç kalınmış bir yapılanma ancak şirketlerin hızları dikkat çekici. Bugüne kadar gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk projeleriyle 10 binden fazla insana dokunan Yapı Kredi Bankası da 900'ü aşkın şubesinde işitme engelliler için devrim niteliğinde bir uygulama başlatıyor. Yapı Kredi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Yöneticisi Nurcan Erhan, Türkiye'de yaşayan 3 milyondan fazla işitme engellinin banka şubelerine ya hiç gelemediğini ya da geldiğinde derdini anlatamadığını tespit ettiklerini belirterek, buradan hareketle birkaç ay önce İşitme Engelliler Federasyonu işbirliğinde bir projeye başladıklarını anlattı. Proje kapsamında Yapı Kredi şubelerinde çalışanlar, işitme dilini öğrenerek bu engeli olan müşterilere üçüncü bir kişiden yardım almaksızın hizmet verebilecekler. Araştırmalarına göre Türkiye'deki işitme engellilerin 1.7 milyonunun bankacılık hizmeti aldığını açıklayan Erhan, "Bu proje sonrasında bütün şubelerimizde en az bir çalışanımız işaret dilini biliyor olacak. Bu bizim adımıza büyük mutluluk" şeklinde konuştu.
İSTANBUL VE ANKARA PİLOT
Projenin diğer bir ortağı da Yapı Kredi Bankacılık Akademisi. Geçtiğimiz ay banka içinde projenin duyurusunu yaptıklarını ve gönüllü çalışanlardan başvuru beklediklerini söyleyen Yapı Kredi Bankacılık Akademisi Direktörü Saynur Önen de, 250 kişinin eğitim almak istediğini ifade etti. "İstanbul ve Ankara'yı pilot şehirler olarak belirledik. 200 çalışanımız eğitimlere başladı. 20'şer kişilik gruplar halinde eğitim alacaklar. Eğitimleri İşitme Engelliler Federasyonu'nun tecrübeli eğitmenleri veriyor" diyen Önen, projenin daha sonraki aşamalarda diğer illere de yayılacağını söyledi.
ENGELLİ DOSTU ŞUBE
2012 sonuna kadar sürecek eğitimlerde işaret dili bilen çalışana sahip şubelere "engelli dostu şube" ibaresi konulanacak. Sosyal Sorumluluk Projeleri Yöneticisi Nurcan Erhan, "Engellilere bankacılık hizmetlerini rahatça ulaştırabilmek için sürekli yeni projeler tasarlıyoruz" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.