Pazar 04.03.2012
Son Güncelleme: Pazar 04.03.2012

Rusya'ya Türkler damga vurdu

Dünyanın en büyük hazırgiyim fuarı CPM'de Türkler gövde gösterisi yaptı. Avrupalılar kriz nedeniyle gelemeyince fuarın en büyük alanı Türk firmalara ayrıldı

Dünya krizle boğuşurken, ekonomisi istikrarla büyüyen Türkiye, Türk markalarına da güven veriyor. Avrupa ülkelerinin küçülmesi ve desteklerini çekmesiyle boşalan fuarları Türkler dolduruyor. Dünyanın en büyük hazırgiyim fuarlarından biri olan ve 28 Şubat-2 Mart arasında Rusya'da düzenlenen Collection Premiere Moscow'a (CPM) Fransız, İspanyol ve İtalyanların katılımı azaldı, Avusturya başta olmak üzere birçok ülke ise reyonlarını boş bıraktı. Türkler'in 2004 yılında 10 şirket ile 300 metrekarede başlayan CPM Fuarı'na katılımı, bugün 73 şirkete ulaştı. Toplam 50 bin metrekarelik alana kurulu tekstil dünyasının ilgiyle takip ettiği CPM Fuarı'nda Türkiye bu yıl alanını 2 kat artırdı ve 3 bin 200 metrekarede markalar kendine yer buldu. İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Fuarlar Komitesi Başkanı Volkan Atik, "Türkler artık bu fuarlarda kural koyucu hale geldi. Fransız ve İspanyollar'ın fuardaki etkinliği yüzde 50'lerden 15'lere düştü. Yetişkin hazırgiyim segmentinde ülke bazında en çok katılım sağlayan ülke biziz şu anda" dedi. Rusya'da yılda 400 fuar düzenlendiğini kaydeden Atik, "Avrupa'nın 3'te 1 nüfusuna sahip bir ülke ve giderek zenginleşiyorlar" diye konuştu.

FİRMALAR MEMNUN
Onların daralması bizim genişlememiz anlamına geliyor. Tamamen ikna yöntemiyle yaptık bunu. Eskiden kimse Türk şirketlerini dinlemezdi, önlerinde eğilip bükülürdük... Şimdi kuralları biz koyuyoruz. Örneğin bu fuarın en dip ve kötü yeri Türkiye'ye ayrılmışken, şimdi en güzel yerini biz aldık ve yüzde 8'ini biz işgal ediyoruz" diye konuştu. Fuara katılım sağlayan firmalar ise Rusya'daki ilgiden oldukça memnun.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.