Çarşamba 07.03.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 07.03.2012 13:11

Reklam sektörü yüzde 20 büyüdü

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2011 yılı reklam yatırımları açıklandı.

Toplam 4 milyar 320 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, bir önceki yıla göre
yüzde 20'lik bir büyüme gerçekleşti. Reklamcılar Derneği'nin 2011 yılı başında açıkladığı, yüzde 20 bandında büyüme beklentisinin de gerçekleştiği görüldü.
2010 yılında 3 milyar 613 milyon TL olan medya yatırımları piyasalardaki hareketliliğe paralel olarak 2011 yılında yüzde 20 oranında arttı ve 4 milyar 320 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların yüzde 56.66'sını televizyon, yüzde 24.25'ini basın, yüzde 7.97'sini internet, yüzde 7.09'unu açıkhava, yüzde 2.80'ini radyo, yüzde 1.23'ünü sinema reklamları oluşturdu.
2011 yılında ekonomideki gelişmeler, yüksek büyüme hızı ve piyasalarda oluşan hareketlilik reklam sektörünü olumlu biçimde etkileyerek, 2010 yılındaki yüzde 31'lik büyümenin ardından, 2011'deki yüzde 20'lik büyüme ile sektördeki gelişme devam etti.
Büyümenin itici gücünü iletişim, gıda, kozmetik ve kişisel bakım, ev temizlik ürünlerinin oluşturduğu görüldü.
Reklamcılar Derneği 2012 'le ilgili olarak iyimser beklenti içinde. Yapılan açıklamada, 2012 reklam yatırımlarının yüzde 15 bandında büyümesinin beklendiği belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.