Son Güncelleme: Çarşamba 07.03.2012 13:11
Reklam sektörü yüzde 20 büyüdü
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2011 yılı reklam yatırımları açıklandı.
yüzde 20'lik bir büyüme gerçekleşti. Reklamcılar Derneği'nin 2011 yılı başında açıkladığı, yüzde 20 bandında büyüme beklentisinin de gerçekleştiği görüldü.
2010 yılında 3 milyar 613 milyon TL olan medya yatırımları piyasalardaki hareketliliğe paralel olarak 2011 yılında yüzde 20 oranında arttı ve 4 milyar 320 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların yüzde 56.66'sını televizyon, yüzde 24.25'ini basın, yüzde 7.97'sini internet, yüzde 7.09'unu açıkhava, yüzde 2.80'ini radyo, yüzde 1.23'ünü sinema reklamları oluşturdu.
2011 yılında ekonomideki gelişmeler, yüksek büyüme hızı ve piyasalarda oluşan hareketlilik reklam sektörünü olumlu biçimde etkileyerek, 2010 yılındaki yüzde 31'lik büyümenin ardından, 2011'deki yüzde 20'lik büyüme ile sektördeki gelişme devam etti.
Büyümenin itici gücünü iletişim, gıda, kozmetik ve kişisel bakım, ev temizlik ürünlerinin oluşturduğu görüldü.
Reklamcılar Derneği 2012 'le ilgili olarak iyimser beklenti içinde. Yapılan açıklamada, 2012 reklam yatırımlarının yüzde 15 bandında büyümesinin beklendiği belirtildi.
EN SON HABERLER
- 1 Bakanlık 673 firmaya dahilde işleme izni verdi
- 2 Akaryakıtta tek fiyat dönemi başlıyor! Tarih belli oldu
- 3 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ile görüştü
- 4 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek
- 5 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 6 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 7 Enflasyonda tüketim harcamalarının rolü büyük
- 8 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 9 İlk evini alacak 2.894 vatandaş için kuralar çekildi
- 10 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...