Giriş Tarihi: 7.3.2012

Türkiye reklamı sevdi

Reklam yatırımları 2011'de % 20 artarak 4.3 milyar liraya çıktı. Bu yıl da % 15'e yakın büyüme öngörülüyor. Reklamcılar Derneği Başkanı Özkan, "Kriz söylentisi boşa çıktı, iyi bir yıl oldu" dedi

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2011 yılı reklam yatırımları açıklandı. Toplam 4.3 milyar TL olarak gerçekleşen reklam harcamaları, bir önceki yıla göre yüzde 20 arttı. Bu yıl da reklam yatırımlarının yüzde 15 artması bekleniyor. 2011'de yatırımların yüzde 56.66'sını televizyon, yüzde 24.25'ini basın, yüzde 7.97'sini internet, yüzde 7.09'unu açıkhava, yüzde 2.80'ini radyo, yüzde 1.23'ünü sinema reklamları oluşturdu.
İYİ BİR YIL GEÇİRDİK
TV mecrasında büyümeyi destekleyen sektörler iletişim, gıda, kozmetik ve kişisel bakım, ev temizlik ürünleri olurken, basında perakende, inşaat-dekorasyon, yayın, otomotiv, finans sektörleri öne çıktı. Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, "Yılbaşında yüzde 20 oranında bir büyüme öngörmüştük, bunun gerçekleşmesinden dolayı ülkemiz ve sektörümüz adına mutluyuz. 2011'in küçük bir kriz biçiminde geçeceğine ilişkin bazı söylentiler vardı, bu böyle olmadı. Sektör olarak dayanıştığımız, rekabet ettiğimiz iyi bir yıl geçirdik" dedi. Reklamcılar Derneği Genel Müdürü Ayşegül Molu ise "Pazarlama iletişimi sektörünün derinlik kazanması yeni markaların reklam yatırımına başlamasıyla gerçekleşecek. Koruma altındaki marka sayısının yarım milyona yaklaşması, 120 bin marka başvurusuyla ülkemizin Avrupa lideri olması önemli" diye konuştu.
TV % 56 PAYLA EN BÜYÜK MECRA
Ayşegül Molu, harcamalarda TV'nin yüzde 56'lık payla en büyük mecra olmayı sürdürdüğünü, bir önceki yıla göre ortalamanın üstünde büyüyen üç mecranın dijital yüzde 37, açıkhava yüzde 22, TV yüzde 21 olduğunu söyledi. Molu, reçetesiz ilaçların kısmi tanıtım serbestisi kazanması konusunda Sağlık Bakanlığı kanadındaki çalışmaların beklendiğini, devlet tarafından geri ödemesi yapılmayacak olanların listelenmesi sürecinin yaşandığını söyledi. Vitamin ve mineraller, semptom giderici soğuk algınlığı ilaçları, boğaz pastilleri, ateş düşürücüler, anti asitler ve bazı dermokozmetik ürünlerin tanıtımının sınırlı olarak serbesti kazanacağını hatırlatan Molu, Reklamcılar Derneği olarak kamu sağlığı-yararını içeren bu alanda hassasiyet taşıdıklarını vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.