Türkiye reklamı sevdi
Reklam yatırımları 2011'de % 20 artarak 4.3 milyar liraya çıktı. Bu yıl da % 15'e yakın büyüme öngörülüyor. Reklamcılar Derneği Başkanı Özkan, "Kriz söylentisi boşa çıktı, iyi bir yıl oldu" dedi
İYİ BİR YIL GEÇİRDİK
TV mecrasında büyümeyi destekleyen sektörler iletişim, gıda, kozmetik ve kişisel bakım, ev temizlik ürünleri olurken, basında perakende, inşaat-dekorasyon, yayın, otomotiv, finans sektörleri öne çıktı. Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, "Yılbaşında yüzde 20 oranında bir büyüme öngörmüştük, bunun gerçekleşmesinden dolayı ülkemiz ve sektörümüz adına mutluyuz. 2011'in küçük bir kriz biçiminde geçeceğine ilişkin bazı söylentiler vardı, bu böyle olmadı. Sektör olarak dayanıştığımız, rekabet ettiğimiz iyi bir yıl geçirdik" dedi. Reklamcılar Derneği Genel Müdürü Ayşegül Molu ise "Pazarlama iletişimi sektörünün derinlik kazanması yeni markaların reklam yatırımına başlamasıyla gerçekleşecek. Koruma altındaki marka sayısının yarım milyona yaklaşması, 120 bin marka başvurusuyla ülkemizin Avrupa lideri olması önemli" diye konuştu.
TV % 56 PAYLA EN BÜYÜK MECRA
Ayşegül Molu, harcamalarda TV'nin yüzde 56'lık payla en büyük mecra olmayı sürdürdüğünü, bir önceki yıla göre ortalamanın üstünde büyüyen üç mecranın dijital yüzde 37, açıkhava yüzde 22, TV yüzde 21 olduğunu söyledi. Molu, reçetesiz ilaçların kısmi tanıtım serbestisi kazanması konusunda Sağlık Bakanlığı kanadındaki çalışmaların beklendiğini, devlet tarafından geri ödemesi yapılmayacak olanların listelenmesi sürecinin yaşandığını söyledi. Vitamin ve mineraller, semptom giderici soğuk algınlığı ilaçları, boğaz pastilleri, ateş düşürücüler, anti asitler ve bazı dermokozmetik ürünlerin tanıtımının sınırlı olarak serbesti kazanacağını hatırlatan Molu, Reklamcılar Derneği olarak kamu sağlığı-yararını içeren bu alanda hassasiyet taşıdıklarını vurguladı.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Emeklilere yüzde 20 indirim! Resmi Gazete'de yayımlandı
- 2 Doğal gazda haziran tarifesi belli oldu
- 3 Türkiye pozitif ayrıştı! G20'de öne çıktı
- 4 LPG ithalatı martta arttı
- 5 GastroShow kaldığı yerden devam ediyor! Şefler Turkuvaz'da buluşuyor
- 6 SON DAKİKA: Büyüme rakamları açıklandı: Türkiye ekonomisi hız kesmiyor! Bakan Mehmet Şimşek: Rakamlar cesaret verici
- 7 Türkiye'nin ham çelik üretimi arttı
- 8 PTT ile Vakıf Katılım arasında yeni işbirliği
- 9 Enerjide acele kamulaştırma kararları
- 10 Aziz Yıldırım 'Köprüden önce son çıkış' diyerek açıkladı: İşte Fenerbahçe'nin kurtuluş reçetesi!