Çarşamba 07.03.2012

Yerli pamuğa Hint dopingi

Hindistan'ın pamuk ihracatını durdurması Türk pamuk üreticilerine yarayacak. Üretim 600 bin tona çıkacak, istihdam da en az yüzde 20 artacak

Hindistan'ın hammadde yerine katma değeri yüksek ürünleri ihraç etme stratejisiyle yol alma kararı sonrası pamuk ihracatını durdurması Türkiye'deki üreticileri harekete geçirdi. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Gülle Türkiye'de pamuk üretiminin artmaya başladığını belirterek, "En büyük pamuk üreticileri kendi içlerine dönmeye başladı. 2010'da 500 bin ton olan pamuk üretiminin bu yıl 600 bin tonu görmesi bekleniyor. Bu açıdan bakıldığında hem üretim hem de buna paralel olarak istihdam artacaktır" dedi. Pamuklu Tekstil Sanayicileri Birliği Başkanı ve Sanko Holding'in sahibi Abdülkadir Konukoğlu da "İlk etapta Türkiye ABD'den ithalatı artırır ama zamanla pamuğa gelen teşviklerin artmasıyla hem pamuk üretimi, hem de tekstil ve hazırgiyim tarafında istihdam artar. Bu yıl pamuk üretiminin 450-600 bin arası olması bekleniyor. Bu da üretimin artması anlamına geliyor" diye konuştu. Konukoğlu, üretimin artmaya başlamasıyla en 20 bin ek istihdam sağlanacağını bunun da en az yüzde 20'lik bir istihdam artışı anlamına geldiğini ifade etti. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi ise "Üretim arttıkça istihdam artar, ayrıca ithalat düşerse de avantaj olur" dedi.
2011'DE 200 BİN TON İTHAL ETTİK
Dünyanın en büyük pamuk üreticisi Çin geçen yıl 6.6 milyon ton üretim yaptı. Yılda 10 milyon ton pamuk işleyen Çin, ancak kendi ülkesinin ihtiyacını karşılayabiliyor. Hindistan ise 5.7 milyon tonluk pamuk üretimiyle ikinci sırada. Ülke üretiminin büyük bir bölümünü Çin'e ihraç ediyor. Türkiye ise üretimin yaklaşık iki katını ithal ediyor. Türkiye, Hindistan'dan geçen yıl 200 bin ton pamuk ithal etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.