Perşembe 08.03.2012

Türk turizmci Berlin'de şov yaptı

Turizm sektörünü Berlin'de bir araya getiren ITB'de, Arap Baharı ve AB'deki mali kriz nedeniyle meydan Türkler'e kaldı. İspanya ve Yunanistan'ın fiyat kırdığı bu dönemde, Türkiye ucuz ülke imajından kurtuldu

Dünyanın en önemli turizm organizasyonlarından Uluslararası Turizm Borsası Fuarı (ITB), 46'ncı kez kapılarını açtı. Almanya'nın başkenti Berlin'de başlayan ITB'de geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye, stantlarıyla dikkat çekti. Fuarda İspanya ve Yunanistan'ın pazarına göz diken Türkiye salonu, en kalabalık bölüm oldu. Fuara, 188 ülkeden tur operatörleri, oteller, uçak şirketleri, online rezervasyon siteleri başta olmak üzere 11 bin 163 firma, kuruluş, bakanlık, yerel yönetim ve turizm örgütü katıldı. Türkiye ise 3 bin 79 metrekarelik stantta şov yapıyor. 2012 sezonuna yönelik sözleşmelerin imzalandığı ve aslında borsa niteliğinde olan fuar, turist kabul eden şirketlerle, turist gönderen tur operatörlerinin pazarlıklarına sahne olacak. Dün başlayan ve 5 gün sürecek olan fuarı 110 binden fazla kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Fuar, 'Arap Baharı' dolayısıyla Mısır ve Tunus'un, yaşadığı mali kriz yüzünden Yunanistan'ın yarışta geri kalmasıyla sektörün en büyükleri konumundaki Türkiye ile İspanya arasındaki rekabet kızıştı.

TÜRKİYE SINIF ATLIYOR

Fuara katılan TUROB Başkanı Timur Bayındır, bu yıl turist sayısında geçen yılki rakamların üzerine çıkacaklarını söyledi. Arap Baharı ve Avrupa'daki kriz nedeniyle İspanya ve Yunanistan'ın fiyat kırdığını belirten Bayındır, "Bir zamanlar bizim fiyatlarımız ucuzdu. Örneğin bizde bir oda 100 lira ise onlarda 60-80 euro arasında değişiyor. İşin açıkçası Türkiye turizmde sınıf atlıyor" dedi.
TUI İLE STRATEJİK ORTAKLIK ANLAŞMASI İMZALANDI
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, turizm şirketi Alman TUI ile Çin Halk Cumhuriyeti vatandaşlarının Türkiye'ye taşınması konusunda Stratejik Ortaklık Anlaşması imzaladı. Günay, "TUI ile Çin pazarında ortak bir çalışma yapma kararındayız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.