Pazar 11.03.2012 00:00

Türkiye dünya ikincisi

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın 2008 yılından beri uyguladığı teşvikler, arıcılık ve bal sektörünün önünü açtı. Son yıllarda elde edilen gelişmeyle yıllık bal üretimini 83 bin tona yükselten Türkiye, dünya sıralamasında ikinciliğe oturdu.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, 2011 yılında 35 bin 459 arı yetiştiricisine, yaklaşık 5 milyon kovan için 35 milyon lira destek ödemesi yaptı. Kanatlı ve Küçükevciller Daire Başkanı Hakan Öztürk, 2011 yılında arılı kovan desteğinin kovan başına 7 lira, bombus arısı desteğinin ise koloni başına 60 lira olarak ödendiğini kaydetti.
Hakan Öztürk, 2011 yılında yaklaşık 52 bin koloni için 2 milyon 600 bin lira destekleme ödemesi yapıldığını söyledi. Öztürk, Türkiye'nin yıllık 83 bin ton bal üretimi ve 5 milyon 300 binin üzerindeki kovan varlığı ile dünyada ikinci sırada olduğunu ancak kovan başı bal veriminde dünya ortalamasına henüz yetişemediğini bildirdi.
Türkiye'nin kovan başı bal veriminin yıllara göre 15-17 kilogram arasında değiştiğini, dünya ortalamasının ise 20 kilogram olduğunu belirten Öztürk, amaçlarının bal verimini dünya standartları düzeyinde artırmak olduğunu ifade etti.
Türkiye'nin dünya üzerindeki bal veren nektarlı bitkilerin 4'te 3'üne sahip olduğunu belirten Hakan Öztürk, çiçek, kestane, kekik, geven, narenciye, pamuk ve ayçiçeği ballarının ülkemizin en önemli bal çeşitleri olduğunu bildirdi.
Batı Akdeniz ve Güney Ege'de çam balı üretim alanları bulunduğunu aktaran Öztürk, Türkiye'nin bu alanda dünyada en büyük paya sahip olduğunun altını çizdi.
Hakan Öztürk, 'Arıcılık Kayıt Sistemi'ne giren, en az 30 kovana sahip ve kovanlarına plaka takmış birlik üyesi olan arıcıların Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlükleri'ne başvuruda bulunarak desteklerden faydalanabileceğini de sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.