Pazar 11.03.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 10.03.2012

Turquality ile dünyaya çatal-bıçak satacak

Konya'dan yola çıkan Hisar, Turquality desteğiyle İngiltere ve Amerika pazarına girecek. Dünyada Swarovski taşlı ürünleri ilk kez pazara sunan marka olan Hisar'ın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Erdoğan, "Taşlı ürünlerden 1 milyon adet sattık" diyor

Geçtiğimiz 10 yıllık süreçte, gastronomi sektörü büyük bir gelişme gösterdi. Türkiye bu alanda adından söz ettiren bir konuma geldi. Bu gelişme metal ve mutfak eşyaları sektörünü de olumlu etkiledi. Sektör ürün gamını her yıl daha da geliştirmek için yeni projeler üretiyor. Türkiye bu sektörde en iddialı Avrupa ülkeleri arasında yer alıyor. Teknolojik altyapı ve otomasyonda çok iyiyiz. Markalaşmada da emin adımlarla ilerliyoruz.
İLKLERİN MARKASI
Bu hafta sektörün en önemli markalarından biri olan Hisar'la görüştük. Hisar'ın hikâyesi Muzaffer Orhan Erdoğan ve Ayhan Cengiz Erdoğan kardeşlerin genç yaşlarda Konya'nın Doğanhisar kazasında babalarıyla birlikte ticari yaşama atılmalarıyla başladı. İmalat olayı biraz tesadüflere dayalı. Akşehir'de hırdavatçılıkla ticarete başlıyorlar. İstanbul'da yine bu işe devam ediyorlar. Ardından üretim yapmaya karar veriyorlar. Sonra araştırıyorlar. Çatal bıçak ihtiyacı olduğunu görüyorlar. Bu işe yöneliyorlar. Talep arttıkça, büyüme ihtiyacı oluyor. Muzaffer Erdoğan satışı, Ayhan Erdoğan ise imalatı üstleniyor ve böylelikle Hisar markasının temelleri atılmış oluyor. Daha sonra, Alo deterjan markası piyasaya yeni çıktığında bir kampanyaya katılıyorlar. Her Alo kutusuyla bir çay kaşığı hediye etmek üzere bir sponsorluk anlaşması yapılıyor. Bu anlaşmayla herşey değişiyor ve çok büyüyorlar. Bugün ikinci kuşak Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Erdoğan, sektörde ilklere imza atarak markayı ileriye taşıyor. Hisar, sektörde ilk ISO belgesine sahip, çelik ürün grubuna 100 yıl garanti veren, dünyada Swarovski taşlı ürünleri ilk olarak pazara sunan marka... Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Erdoğan ve üçüncü kuşak kızı Aslı Erdoğan ile gelişmeleri konuştuk...
YÜZDE 26 BÜYÜDÜK
Metal mutfak eşyaları sektöründe yeni bir ilke imza attınız. Süreci anlatır mısınız? 97 yılına kadar ürettiğimizi rahat rahat satabiliyorduk. Çok yapmaktan ziyade değerinde satma düşüncesi vardı. İthalat furyasıyla birlikte pazar değişti. O zaman başka bir yol izlememiz gerektiğini düşündük. Toplam kalite yönetimi çalışmaları başladık. En son geldiğimiz nokta Turquality programına 77'nci firma olarak dahil olduk.
Nerelere ihracat yapıyorsunuz? Moğolistan, Nepal bile var. Oraya kadar gittik. Yolculuk iki gün sürüyor. 32 ülkede varız. Şangay ve Kanada dahi varız.
Mısır'da satışlarınız nasıl gidiyor? Orada aksama var. Yüzde 35-40 düşme oldu. Şimdi toparlıyor.
2011 yılı hem sektör, hem de sizin açınızdan nasıl geçti? Özellikle yurtiçi satışlar ve ihracat anlamında değerlendirebilir misiniz? 2011'de iç pazardaki satışlarımızda büyüme gösterdik. Aynı şekilde ihracatta da büyüme yaşadık. Hisar olarak Avrupa'ya yaptığımız ihracat satışlarında 2011 yılının tamamına uyguladığımız ihracat pazarlama stratejileri ile bu büyümeyi yakaladık. 2011'de yüzde 26 civarında bir büyüme gösterdik.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.