Pazartesi 12.03.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 12.03.2012 11:41

Yüzde 14.000.000 zam aldı!

ABD'de bir banka CEO'sunun maaşı bir yılda tam yüzde 14 milyon arttı!

ABD'li bankacılık devi Citigroup CEO'su Vikram Pandit (55) bu yıl tam yüzde 14 milyonluk bir zam aldı.
CNN Money'nin haberine göre, 2010 yılında kriz nedeniyle maaşı 1 dolara indirilen Pandit'e, geçen yıl tam 14.9 milyon dolar ödeme yapıldığı açıklandı. Pandit 2009 yılında yaptığı açıklamada bankası tekrar kârlı duruma gelene kadar 1 dolar maaş alacağını belirtmişti. Ancak Citigroup 2010'da kâra geçtiği halde Pandit'in geliri 1 dolarda kalmıştı. Citi 2011 yılında önceki yıla göre yüzde 4 artışla 11 milyar dolar gelir elde etti.
Değeri yüzde 64 azaldı
Citi'nin tüm üst düzey yöneticileri yüksek primlerden payını aldı. Grubun CFO'su John Gerspach'a yapılan ödeme yüzde 51 artarak 7.2 milyon dolar olurken Citigroup Başkanı John Havens yüzde 36 artışla 13 milyon dolar aldı. Wall Street'in primleri yüzde 14 - 25 arası düşürdüğü bir ortamda Citigroup'un Pandit dışındaki en üst düzey 4 ismine yapılan ödemenin yüzde 34 artışla 43 milyon dolara çıktığı belirtildi. CNN, Citigroup'un piyasa değerinin 2006 sonundan beri yüzde 64 (180 milyar dolar) azaldığını da hatırlattı. Vikram Pandit 2007 yılından beri grubun CEO'luğunu yürütüyor. Citigroup Pandit'i işe alırken onun yönettiği hedge fonu da 800 milyon dolara bünyesine katmıştı. Hedge fon bir yıl sonra kapatılsa da Pandit bu anlaşmadan 165 milyon dolar almıştı.
Milliyet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.