Cuma 30.03.2012

E-mağazalar satacak mal bulamıyor

Markalar kendi e-ticaret sitelerini kurunca sadece bu iş için kurulan alışveriş siteleri stok sorunuyla karşı karşıya geldi. İpekyol'un Başkanı Yalçın Ayaydın, "Türkiye'de ilk kez stokta ürün kalmadı" dedi

Perakende markaları kazanç potansiyelini farkedip kendi e-ticaret sitelerine odaklanınca sadece e-ticaret için kurulan firmalar stok sorunuyla karşı karşıya geldi. Son dönemde tüketicinin siparişini verdiği ürünlerin numara ve bedenlerini "Ürün stokta kalmamış, paranızı kredi kartınıza iade edeceğiz" diye dönen e-ticaret sitelerinin sayısı giderek artmaya başladı.
İLK KEZ STOKTA ÜRÜN YOK
İpekyol'un Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, "Şu anda e-ticaret siteleri stok sorunu yaşıyor. O yüzden alarm durumundalar. Türkiye'de ilk defa stokta ürün kalmamasıyla ilgili bir sorun yaşanıyor" dedi. Ayaydın, "Artık bizim gibi firmalar sadece kendi sitesi ve birkaç farklı e-ticaret sitesiyle çalışacak" dedi. Matraş'ın Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Matraş da Ayaydın'ı destekler bir yorumda bulundu. "Kendi sitemiz üzerinden yaptığımız satışlar bizi şaşırttı. Dolayısıyla sanal bir mağaza kuracağız. Kendi sitemizin tedariği bizim için daha önemli, bu yüzden ürün vereceğimiz e-ticaret siteleri konusunda seçici olmak zorundayız" diyen Matraş, durum böyle olunca da pek çok e-ticaret sitesinin stok sorunu yaşayacağını, yavaş yavaş bu tip örneklerin görülmeye başladığını kaydetti.
YENİ BAŞLAYANLAR ZORDA
Trendyol'un ortaklarından Demet Mutlu, "Bizim gibi büyük çaplı satış yapan e-ticaret sitelerinden firmalar vazgeçemiyor. Ama bu işe yeni başlayanlar stok sorunu yaşıyor" dedi. Limango'nun Genel Müdürü Gülfem Toygar ise, "Rezervesiz ve yeterli stokla çalışmayan e-ticaret siteleri ciddi sorun yaşıyor. Bazen de firmalar stoklarında olmayan ürünü satışa sunuyorlar. Bu da başka bir sıkıntı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.