Salı 03.04.2012

İtalya'da zenginle fakirin arası açıldı

İtalya'da yaşanan kriz, zenginle fakir arasındaki mal varlığı uçurumunu daha da derinleştirdi. İtalya'nın en zengin 10 ailesinin mal varlığı, toplam 3 milyon fakirinkine eşit

İtalya'da ekonomik kriz döneminde refah dağılımındaki eşitsizlik daha da belirginleşti. Bu durum yoksul kesimde "zengine düşmanlık hislerini" körüklerken, İtalyan Merkez Bankası da "İtalya'da zenginlik ve eşitsizlik" adlı bir belgeyle konuya el attı. Forbes'e göre İtalya'nın en zengin 10 ailesi olan Nutella'nın yaratıcısı Michele Ferrero (14.2 milyar euro), Luxottica'nın sahibi Leonardo Del Vecchio (8.6 milyar euro), Giorgio Armani (5.4 milyar euro), Miuccia Prada (5.1 milyar euro), Techint Financial ortaklarından Paolo e Gianfelice Rocco kardeşler, Silvio Berlusconi (4.4 milyar euro), M. Prada'nın eşi Patrizio Bertelli (2.77 milyar euro), Alliance Unichem'in sahibi Stefano Pessina (1.95 milyar euro), Benetton kardeşler (1.5 milyar euro) ve Geox'un sahibi Mario Moretti (1.35 Milyar euro) varlıklarıyla dikkat çekiyorlar. Bu kişiler servetleriyle 3 milyar fakirin toplam mal varlığına sahipler.
YAŞLILAR DAHA ZENGİN

Banca D'Italia'nın hazırladığı araştırmaya göre son yıllarda zenginliğin dağılımı yaşlılardan oluşan ailelerin lehine, gençlerden oluşan ailelerin aleyhine değişti.

KİŞİSEL İLİŞKİLER ZENGİN EDİYOR

Her her ne kadar "eşitlik" ve "özgürlük" gibi değerler İtalyanlar için ön plana çıksa da, "şans ve kişisel ilişkiler sayesinde zengin olunabileceği" düşüncesi ağır basıyor. 55 ülkede yapılan bir araştırmaya göre Amerikalılar zenginliğe kişisel çabayla ulaşılabileceğini düşünüyor. Bu değere inanma konusunda İtalyanlar 48. sırada yer alıyor. İtalyanların gözünde güçlü politikacılara yakın kişilerin zengin olma ihtimali, çalışan ve hak eden bir insandan çok daha fazla.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.