Cumartesi 07.04.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 07.04.2012

Havada ölüm oyunu

Arızalı uçakla 57 kişinin ölümüne yol açan Atlasjet'in uslanmadığının belgeleri ortaya çıktı. Uçuş okulu açan şirket, kokpite yardımcı pilot yerine 100 bin euro aldığı öğrencileri oturttu.17 Şubat 2012'de 83 yolcunun bulunduğu uçak İzmir'de kuyruğunu yere çarptı. Kamuoyundan gizlenen kazada uçağın kumandası öğrencinin elindeydi

Arızalı uçağı uçurarak 6'sı nükleer fizikçi 57 kişinin ölümüne neden olan Atlasjet'te şimdi de öğrenci pilot skandalı patladı. SABAH'ın ulaştığı belgelere göre şirket, uzun süredir yardımcı pilotların yerine 8 ay önce kurduğu Afa Uçuş Okulu'nda eğitim alan öğrencileri oturtmaya başladı. Çoğunluğu yabancı olan ve okula 100 bin euro ödeyerek kayıt yaptıran öğrenciler, diplomalarını almadan kokpitte yardımcı pilot koltuğuna geçirildi. Şirketin kâr hırsı nedeniyle yaptığı skandal uygulama 17 Şubat 2012'de yeni bir faciaya neden oluyordu. Kıbrıs'tan İzmir'e gelen Atlasjet uçağı iniş sırasında öğrenci pilot tarafından kullanılırken ters açıyla yaklaşma sonucu kuyruğunu yere çarptı. Uçakta bulunan personelin bir kısmı hafif yaralandı. 83 yolcu ise ölümden döndü. Ancak kaza ustalıkla kamuoyundan gizlendi. SABAH hem kazaya hem de öğrenci pilotlara ilişkin çarpıcı belgelere ulaştı.

PİLOT GİTTİ, ÖĞRENCİ KALDI

SABAH'ın ulaştığı bilgi ve belgelere göre yardımcı pilot koltuğuna oturmaması gereken İspanyol asıllı öğrenci M.C, iniş sırasında kumandayı eline aldı. Ancak yanlış bir açıyla piste indi ve uçağın kuyruğunu yere vurdu. Kaptan pilot yaşanan durumu yolculara, "İniş sırasında ters rüzgâr aldık" diyerek açıkladı. Kaza kamuoyundan gizlense de İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nda yetkililerce rapor edildi. Olayın ardından daha önce TSK'ya bağlı Türk Yıldızları gösteri takımında görev yapan asker kökenli kaptan pilot A.K görevinden ayrıldı. Ancak Atlasjet'e 100 bin euro ödeyen öğrenci pilot M.C uçuşlarını sürdürmeye devam etti.
SHGM KAZAYI DOĞRULADI
İzmir'deki kazayı SHGM yetkilileri de doğruladı. Kurum şu açıklamayı yaptı: "Bahse konu olay havacılık terminolojisinde 'hava olayı' kategorisinde raporlama zorunluluğu olan bir olaydır. Bu çerçevede 17 Şubat 2012 tarihinde meydana gelen hadise tarafımıza bildirildi ve ardından resmi yazı ile söz konusu kuyruk çarpması Genel Müdürlüğümüze iletildi. FDR ve CVR cihazları içerisindeki veriler koruma altına alındı. Kayıt yapan hafıza Airbus'a gönderildi. Airbus tarafından elde edilen verilerle uçuşun simülasyonu yaptırıldı."
DİPLOMA ALMADAN UÇUŞA GEÇMİŞLER
Havayolu pilotu yetiştiren AFA okulu yetkililerinin geçmişte yaptığı açıklamalar da skandalı doğruluyor. İlk eğitimlerini Haziran 2011'de almaya başlayan öğrencileri için ilgili yöneticiler "1.5 yıl süren eğitimlerin sonunda mezun olan pilotlar ikinci pilot olarak işe başlayabilecekler" demişti. Ancak SABAH'ın ulaştığı onlarca belgeye göre henüz 8 aylık bir eğitim alan öğrenci pilotlar hemen pilot koltuğuna oturtuldu.
SKANDALA SESSİZ KALDI
SHGM kazayı doğrulasa da pilotların isimlerini ve uçuş tecrübelerini ise açıklamaktan kaçındı. Öğrenci pilot iddiasına ise kurumdan kısaca şu açıklama geldi: "Uçuş ekibinin kurallar çerçevesinde yetkilerinin olduğunu, olayın tekrarlanmamasına yönelik gerekli bildirimlerin de yapıldığını ifade etmek isteriz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.