Pazar 08.04.2012

Perakendede bahar havası

Perakendede yüzler gülüyor. 2012'nin ilk aylarında 'temkinli büyüme' sinyalleri veren şirketler ilk çeyrekte satışlarını yüzde 25 artırınca yıllık büyüme planlarını revize etmeye başladı. Yeni mağazalar yolda

Geçen yıl kârlılıklarından feragat edip büyümeye odaklanan perakende sektörünün oyuncuları, çevre ülkelerdeki karışıklıklardan dolayı temkinli büyüme sinyali verdikleri 2012'nin ilk çeyreğinde rahat bir nefes aldı. Geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını ortalama yüzde 25 oranında artıran markalar, büyüme planlarını pozitif yönlü revize etmeye koyuldu. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), AVM Sektörel Grup Başkanı Zafer Baysal, "2011'de daha fazla mağaza açsaydım diye hayıflanan markalar var. Çünkü bu yıl inşaatı devam eden AVM'ler olduğu için mağaza açma hedefleri ötelendi. İlk çeyrek de beklenenin üzerinde gidince avantajdan yararlanamadığı için üzülenler çok" dedi. Türkiye'nin çevre ülkelere rağmen büyümesini sürdürmesiyle yabancı markaların da pazara girmek için fırsat kolladığını belirten Baysal, 2012'nin 2011'e göre çok daha iyi geçmesini öngördüklerini dile getirdi.
İŞLER GAYET İYİ GİDİYOR

LCWaikiki'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük de Baysal'ı doğruladı. "Geçen yıl etrafımızdaki ülkelerin içinde bulunduğu durumdan dolayı biraz tedirgindik. Ama bir yandan da büyüme planlarımızı da yapmıştık. 2012'nin ilk üç ayına bakarsak işler gayet iyi gidiyor. Bu yıl 60 mağaza açacağız. 40'ı yurtiçinde olacak. Üç yeni ülkeye gireceğiz" diye konuştu.

SATIŞLAR YÜZDE 20 ARTTI
Bünye sinde Network, Fabrika, Beymen Business, Que, Arzu Kaprol, Altınyıldız Classics, T-Box ve Divarese markalarını barındıran Ay Marka Mağazacılık Genel Müdürü Eren Çamurdan ise, "Geçen yılın aynı dönemine göre bu yıl ilk çeyrekte yüzde 20 satış artışı yaşadık" dedi. Çamurdan, 2012 yılı sonunda ciroyu yüzde 32 artırıp, Türkiye ve yurtdışında toplam 30 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini dile getirdi.
ASIL BÜYÜME NİSAN AYINDA
Tekin Acar Kozmetik'in sahibi Tekin Acar ilk çeyreğin pozitif geçtiğini, asıl büyümenin nisanda başlayacağını dile getirdi. Acar, "Nisandan itibaren ciddi büyümeler yaşanacak. Biz bu yıl 10 mağaza açacağız. Gelecek üç çeyrek agresif büyüyeceğiz" dedi.

HEDEFİMİZ DIŞ PAZAR
2012'nin ilk çeyreğinin olumsuz geçmediğini ifade eden Twigy'nin sahibi Sinan Öncel ise, "Geçen yılın aynı dönemine göre bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 25 büyüdük. Hedefimiz dış pazar. Planlarımızı revize ettik. Gümrüksüz noktalardan ihracat yapmaya hazırlanıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.