Son Güncelleme: Perşembe 12.04.2012
Hurda teşvike girsin
"Hurdayı yoldan çekin" kampanyasına destek veren iş dünyası Cumhuriyet tarihinin en kapsamlı teşvik paketine hurdanın da girmesini istedi. Çelik üreticileri Ankara'da bu yönde bir hazırlık yapıldığını açıkladı. Otomotivciler de gelişmeden umutlu
ÜRETİMİN % 72'Sİ HURDADAN
Ekinci sektördeki üretimin yüzde 72'sinin hurdadan gerçekleştirildiğini hatırlatarak, yurtiçi hurda arzının artırılması için trafikte bulunan araç yaşının AB standartlarına uygun hale getirilmesi gerektiğini söyledi. Ekinci, "İzmir dışındaki bölgelerde de yeni gemi söküm tesisleri kurulmalıdır. Hurda tedarikinde sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi için yurtiçi kaynakların miktarı dikkate alınmalı. Bu alanda yurtdışında yapılacak yatırımlar teşvik kapsamına alınmalı ve özendirilmelidir" şeklinde konuştu. Ekinci, tüm bu taleplerini Bakanlık nezdinde yürütülen çalışmalar sırasında gerekli mercilere ilettiklerini de sözlerine ekledi.
KİLOGRAM BAŞINA 1 TL
Otomotiv Distribütörleri Derneği Başkanı Mustafa Bayraktar, kamyon, çekici ve otobüslerin yoldan çekilmesi uygulamasının çok başarılı sonuç verdiğini söyledi. Bayraktar'a göre bu başarılı uygulama otomobiller için de uygulanabilir. Ömrü tükenmiş araçlarla ilgili bir tebliğ olduğunu, ama herhangi bir özendirme olmadığı için bugüne kadar sadece bin 500 aracın hurdaya ayrıldığını anlatan Bayraktar, "Türkiye'deki o tomobillerin yarısı 12 yaşın üzerinde. Çevreyi kirleten, trafik kazalarına neden olan, çok yakan bu otomobilleri hurdaya ayırıp, ekonomiye kazandırmak mümkün. Teslim edilen araçlar için sahiplerine kg başına 1 TL gibi tutar ödenmesi teşvik edici bir unsur olacaktır" dedi.
TÜRKİYE, AB GİBİ ELİNDEKİ KAYNAKLARI HESAPLI KULLANMALI
Doğuş Otomotiv CEO'su Ali Bilaloğlu, Ömrü Tükenmiş Araçlar'ın yoldan çekilerek, hurdaya dönüştürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Türkiye'deki araç parkının büyük bir çoğunluğunun yeni teknolojiden uzak yaşlı araçlardan oluştuğunu ifade eden Bilaloğlu, "Hurda aracın yeniden ekonomiye kazandırılması tartışılmaz bir gerçek. Türkiye'nin Avrupa ülkelerinde olduğu gibi elindeki kaynakları hesaplı kullanması lazım. Bunun yöntemlerinden biri de hurda demir - çeliği iyi kullanmak" dedi.
HURDANIN GETİRİSİ 1.5 MİLYARI BULUR
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise cari açığın azaltılmasının en kolay yönteminin, trafikteki yaşlı araçların yoldan çekilmesi olduğunu anlattı. Aybar, "Bir otomobilde 750 kg civarında çelik var. Trafikteki 16 yaş üstü 3 milyon araç hurdaya ayrılırsa, 1 milyon 120 bin ton hurda çelik elde edilir. Bunun parasal getirisi 1.5 milyar lirayı bulur. Bu da hurda demir - çelik ithalatı faturasını azaltır" şeklinde konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Bayraktar duyurdu: BOTAŞ ve ExxonMobil, LNG ticaretine ilişkin işbirliği anlaşması imzaladı
- 2 Hatay'da 140 bin hak sahibi evlerine kavuşacak
- 3 11. Dönem Türkiye-Azerbaycan KEK Protokolü imzalandı
- 4 Bakan Bolat 'Son 12 ayın en yükseği' diyerek açıkladı
- 5 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 6 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 7 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 8 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 9 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza
- 10 EMEKLİYE ZAM 2024 SON DAKİKA: SSK, Bağ-Kur kök maaş hesabı değişti! En düşük emekli maaşı için en güçlü formül