Cumartesi 21.04.2012 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 21.04.2012 14:32

Starbucks böcekten vazgeçti

İçeceklerinde böcek özünden üretilen karmin maddesinin kullanıldığının ortaya çıkmasının ardından tepkiler üzerine Starbucks, karmin maddesini kullanmayacağını duyurdu.

İçeceklerinde böcek özünden üretilen karmin maddesinin kullanıldığının ortaya çıkmasının ardından tepkiler üzerine Starbucks, karmin maddesini kullanmayacağını duyurdu. Starbucks'ın kararı sonrası, Türkiye'de ürünlerinde karmin kullanan markaların nasıl bir yol izleyeceği merak ediliyor.
Geçtiğimiz günlerde frappucino içeceklerinin renklendirilmesinde kırmızı böcek kullanıldığı ortaya çıkarak tepkileri üzerine çeken Starbucks, kırmızı böcek kullanımından vazgeçtiğini duyurdu.
Starbucks'ın frappucino içecekleri ile pastalarında "cochineal" olarak bilinen kırmızı böcek kullanmasının durdurulması amacıyla bir internet sitesi üzerinden başlatılan kampanya sonuç verdi ve Starbucks yönetimi, Haziran ayından itibaren kırmızı böcek kullanımını aşamalı olarak azaltacağını duyurdu. Şirket yönetimi, içecek ve pastalarında renklendirici olarak karmin yerine domateste bulunan likopin kullanacağını belirtti.
Güney Amerika ve Meksika'da yaşayan cochenial böceğinden elde edilen karmin maddesini en fazla kullanan markalardan Ülker, Kent, Eti, Dr Oetker, Danone, Pınar, CocaCola, Pepsi, Algida, Unilever, P&G, Capy, Panda, Nestle ve Kraft'ın, Starbucks'ın açıkladığı değişiklik sonrası, benzer adım atıp atmayacakları merak ediliyor.
Kaynak: TheLİRA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.