Perşembe 26.04.2012

İran ve Suriye turizmi düşürdü

Arap Baharı, Avrupa'daki kriz, İran'daki devalüasyon gibi nedenlerle mart ayında Türkiye'ye gelen turist sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9.72 azaldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü'nün verilerine göre, Türkiye'yi martta 1 milyon 460 bin 563 kişi ziyaret etti. 2012 Ocak-Mart döneminde ise Türkiye'yi ziyaret eden yabancı sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6.35 azalış göstererek 3 milyon 439 bin 745 oldu. En büyük düşüş Suriye ve İran pazarlarında yaşandı. Geçen yılın mart ayında 270 bin İranlı ziyaret ederken bu yılın mart ayında bu sayı 135 bine düştü. Suriye'den geçen yıl gelen 74 bin turist sayısı yüzde 40'a yakın düşüşle 44 bine indi. Krizle boğuşan Avrupa'da da düşüşten nasibini alırken İngiltere pazarındaki artış gözden kaçmadı. Geçen yıl martta 45 bin 200 İngiliz Türkiye'yi ziyaret ederken bu yıl martta bu sayı 56 bin olarak gerçekleşti. Vizelerin kalktığı Rusya'da da düşüş yaşanırken, Sarp Sınır Kapısı'ndan 1 TL karşılığı vizesiz geçebilen Gürcü turistlerdeki artış dikkati çekti.

Mart ayında gelen turist sayısı
Almanya 255 bin 448
İran 135 bin 603
Bulgaristan 97 bin 940
Gürcistan 80 bin 291
Rusya 63 bin 218
İngiltere 56 bin 539
Yunanistan 50 bin 692
Fransa 47 bin 645
Suriye 44 bin 587
Azerbaycan 42 bin 101
Diğer 586 bin 499
Toplam 1 milyon 460 bin 563

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.