Giriş Tarihi: 26.4.2012

Türk plastikçiler Çin seddini aştı

Türk plastik sektörü, Çin'deki, Chinaplas fuarından 50 ülkeyle işbirliği yaparak döndü. Teknoloji yatırımlarıyla öne çıkan firmalar, hem Çinlilere hem de Avrupalılara mal satmayı başardı

Avrupa'nın dördüncü büyüğü olan Türk plastik sektörü, Asya'nın en önemli pazarı olan Çin'de gövde gösterisi yaptı. Dünyanın en büyük plastik buluşmalarından biri olan Chinaplas 2012 Fuarı'na, Türkiye'den 16 plastik firması katıldı. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) ve Türk Plastik Sanayicileri Derneği (PAGDER) işbirliği ile gerçekleşen organizasyonda Türk firmalar Uzakdoğu pazarına Çin üzerinden girmenin yollarını aradı. 18 - 21 Nisan tarihleri arasında Şanghay'da yapılan fuarda 50 ülkeyle işbirliği sağlandı. Özellikle teknoloji yatırımları ile öne çıkan firmalar, Çin'de hem Çinlilere hem de Avrupalılara mal satmayı başardı.
üç ayda 1 milyar dolar
Geçtiğimiz yıl 4.8 milyarı direkt, geri kalanı ihracatçı sektörler kanalıyla olmak üzere 10 milyar dolara yakın ihracat yapan Türk plastik sektörü, bu yılın ilk üç ayında da 1 milyar doların üzerinde ihracatla kimya sektörünün en çok ihraç edilen ikinci alt sektörü olmayı sürdürdü. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, "Kimya ihracatımızda Çin'in ağırlığı artmaya devam ediyor. Plastik sektörü açısından da önemli bir potansiyel olduğunu görüyoruz. Türk ihracatçısının bu fırsatları değerlendirmesi gerekiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.