Giriş Tarihi: 3.5.2012

Nikkei İstanbul'a ofis açtı

4.6 milyon tirajlı Japonya'nın en prestijli gazetesi Nikkei, İstanbul'a ofis açtı. Nikkei Başkanı Tsuneo Kıta, "Okurlarımıza Türkiye'deki hızlı gelişimi aktaracağız" dedi

Japonya'nın ulusal ve uluslararası alandaki en prestijli ekonomi gazetesi Nikkei, bölgesel alandaki etkinliğini artırmak için İstanbul'da ofis açtı. Ceylan Intercontinental Oteli'nde gerçekleştirilen Nikkei'nin İstanbul bürosunun açılış töreninde konuşan Nikkei CEO'su ve Başkanı Tsuneo Kıta, Türkiye'deki hızlı gelişimi okurlarına yansıtmak için İstanbul'da ofis açma kararı aldıklarını söyledi. Kıta, "Türkiye'nin güçlü gelişimini Japon okurlara doğrudan ulaştırmayı hedefliyoruz. Bu yüzden 35'inci uluslararası haber merkezimizi İstanbul'a açtık. Büromuz, Türkiye'deki politik, ekonomik ve sosyal gelişmeleri detaylarıyla Japon okurlarımıza ulaştıracak" dedi.

JAPONYA'NIN MEDYA DEVİ
Türkiye ile Japonya arasında uzun yıllara dayanan bir bağ bulunduğunu ifade eden Kıta, bunun en somut örneğinin iki ülkede yaşanan deprem felaketi sonunda gerçekleştirilen karşılıklı yardımlar olduğunu söyledi. Japon ekonomi gazetesi Nikkei'nin sabah baskısının 3 milyon, akşam baskısının ise 1.6 milyon tiraja sahip olduğunu belirten Kıta, gazetenin online tirajının ise 200 bin olduğunu kaydetti. Kıt, "Nikkei, Japonca'nın yanısıra İngilizce ve Çince olarak da yayınlanmakta. Nikkei Inc. olarak ayrıca 6 televizyon kanalına sahibiz. İki yayınevi işletiyoruz ve mali verileri içeren bir de bilgi akışına sahibiz. Nikkei, Japon işdünyasının en çok okunan gazetesi" diye konuştu. Resepsiyonda konuşan Japonya Büyükelçisi Kiyoshi Araki ise Türkiye'de ilk kez bir Japon basın yayın kuruluşunun ofis açtığını belirterek, "Hepimiz Türkiye'nin ekonomik, politik ve sosyal dinamizmine şahit oluyoruz" dedi. Japonlar ve Türklerin birbirlerine güçlü bir yakınlık duyduklarını belirten Araki, iki ülkenin ekonomik ilişikiler başta olmak üzere tüm alanlardaki işbirliklerini artırma çabasında olduğunu vurguladı. Araki, "Potansiyelleri ortaya çıkarmak adına çalışmalarımız aralıksız sürüyor. Nikkei'nin İstanbul'daki ofisi, iki ülke arasındaki potansiyeli ortaya çıkarmada önemli bir görev üstlenecek" diye konuştu. Türkiye'nin bölgede öneminin her geçen gün arttığına dikkat çeken Araki, "Türkiye diplomasi alanında bölgedeki varlığını daha fazla hissettiriyor" dedi.
'İKİ ÜLKE İÇİN POTANSİYEL ÇOK YÜKSEK'
NIkeI'nin İstanbul ofisinin açılış resepsiyonununda katılan Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, dost iki ülke konumundaki Türkiye ve Japonya'nın güçlü bir kültür bağına sahip olduğunu söyledi. Babacan, iki ülke arasında varolan potansiyeli değerlendirmek için çaba sarfettiklerini ifade etti. Bakan Babacan, "Enerji, altyapı, teknoloji, otomotiv, finans gibi alanların hepsi iki ülke için de önemli ve işbirliğini geliştirebileceğimiz sektörler" dedi.
'NİKKEİ İLETİŞİM KÖPRÜSÜNÜ DAHA DA GÜÇLENDİRECEK'
Çalık Holding Başkanı Ahmet Çalık, Nikkei gazetesinin İstanbul ofisinin açılış davetinde yaptığı konuşmada ulusal ve uluslararası alandaki saygın ve güçlü ekonomi gazetesi Nikkei'nin iki ülke arasındaki bağları daha da güçlendireceğini söyledi. Türkiye ile Japonya arasındaki dostluğun 120 yıl öncesine uzandığını hatırlatan Çalık, "Dünya ekonomisini yakından takip eden hızlı, güvenilir ve objektif bir bilgi kaynağı olarak dünyada saygınlık kazanan Nikkei, Türkiye ve Japonya ilişkilerine bu adımla birlikte yeni bir mesafe kazanmıştır. Bölgesel bir haber merkezi olarak Nikkei Türkiye ofisinin, iki ülke ve bölgedeki ülkeler arasında var olan iletişim köprüsünü daha da güçlendireceğine inanıyorum" dedi. Türk ve Japon işdünyasının karşılıklı girişimlerinin iki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerin artmasına ve işbirliği fırsatlarının değerlendirilmesine katkıda bulunduğunu kaydeden Çalık, Türk-Japon dostluğunu, karşılıklı yatırımları daha da artırarak kalıcı bir ortaklığa dönüştürmeye gayret edilmesi gerektiğini söyledi.
İHRACAT 25 KAT ARTTI
Çalık, "2005'te 3 milyar dolarlık seviyeyi aşan Türkiye-Japonya arasındaki ikili ticaret hacminin 2011'de 4.5 milyar dolar olarak gerçekleşmesi bugüne kadar karşılıklı atılan adımların sonucudur. Ülkemizin Japonya'ya ihracatı son 10 yılda 2.5 kat artmıştır" diye konuştu. Çalık, bugüne kadar iki ülke arasında var olan ancak kullanılmayan potansiyeli hayata geçirme konusunda inancının tam olduğunu vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.