Pazar 06.05.2012

Ortaklık kuracaksanız egonuzu kapıda bırakın

MIT'de konferans veren Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, yabancı ortaklık kuran ilk özel şirket olduklarını söyledi. Tecrübelerini paylaşan Sabancı, "Ortaklık kuracaksanız egonuzu kapıda bırakın" dedi

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, dünyaca ünlü Massachusetts Institute of Technology (MIT) Üniversitesi Sloan İşletme Fakültesi'nde düzenlenen İnovatif Liderler Serisi kapsamında bir konferans verdi. Sabancı, Türkiye'nin son otuz yıllık çerçevesinde, kariyerindeki kilometre taşlarını ve tecrübelerini katılımcılarla paylaştı. Ortaklığa başlarken egonun kapıda bırakılması gerektiğini anlattı. Güler Sabancı, Sabancı Topluluğu'nun Hacı Ömer Sabancı tarafından kurulduğunu ve 1967'de Hacı Ömer Sabancı'nın ölümünden sonra, şirketin yönetimini Sakıp Sabancı'nın üstlenip, bu görevi 38 yıl boyunca sürdürdüğünü belirten Güler Sabancı, Sakıp Sabancı'nın, şirketin dönüşümünü gerçekleştirdiğini ifade etti. İş hayatına 1978'de başladığını belirten Sabancı, konuşmasına şöyle başladı: "İş hayatıma başlarken lastik üreticisi firmamız Lassa'da çalışmayı istemiştim. Lassa oldukça yeni bir firmaydı ve lastik sektörü Sabancı Topluluğu için çok yeni bir girişimdi. Bir konuda uzman olup, şirketle birlikte büyümek istiyordum. Bunu kendime hedef olarak aldım."

YENİ İŞ KOLLARI AÇTIK

Sabancı, "2004 yılında amcamın vefatından sonra, Sabancı Holding'e Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçildim. Her liderin kendine has bir aracı vardır. Benim özel aracım arama konferansı oldu. Bir kez daha bir araya geldik, bu kez şirketimizin geleceğini şekillendirme konusunda görüştük. Sonuç olarak, odaklanma kararı aldık ve dokuz iş kolunda faaliyet gösterirken bu rakamı beşe indirdik. Yeni bir iş kolu olan enerjiyi ekledik ve daha çok pazarlama odaklı bir şirket haline geldik. İK alanındaki performans kriterlerimizi farklılaştırdık ve Sabancı Topluluğu'nun çehresini tamamen değiştirdik" diye konuştu.
"İŞİN PATRONU PROJENİZ OLSUN"
Güler Sabancı ortaklıkla ilgili edindiği tecrübeyi şöyle anlattı: "Ortaklıklar hakkında bilinmesi gereken şu: En kötü senaryoyu beklemelisiniz, ancak en iyisi için hazırlık yapmalısınız. Ortaklık bir takım oyunudur. Ortaklarınız hem müttefikiniz hem de anlaşmayı sağlayana kadar rakibinizdir. Ama ortaklık kurulduktan sonra ideali, ortaklarınızla müttefik olmanızdır. Belçikalı Beakaert ile bir ortaklık planladığımız ilk zamanlarda, kurulacak yüzde 50-50 ortaklıkta kimin patron olacağına dair farklı sesler çıkıyordu. Sakıp Amcam "Patron proje olur" fikrine inandı. Dolayısıyla bir ortaklığa girerken egonuzu kapıda bırakmalı, projeye güvenmelisiniz."
DÖNÜŞÜMLÜ LİDERLİK
Sabancı, 1985 yılında, 30 yaşında, Kordsa'nın Genel Müdürü olduğunu belirterek, "1980'ler Sabancı için birlikte çalışma ve işbirliği dönemiydi. Yüzde 50-50 oranında bir uluslararası ortaklığa ilk kez bu yıllardayıllarda girildi. Her şeyden önce uzlaşma becerilerinin önemini ilk elden öğrendim ve sahip olduğum becerileri geliştirme fırsatı buldum" dedi. MIT'ye gelmeden önce geçmişte Sabancı Topluluğu'nun tüm arama konferanslarını gerçekleştirmiş olan Sabancı Üniversitesi Öğretim Görevlilerinden Prof. Dr. Oğuz Babüroğlu ile görüştüğünü belirten Sabancı, sözlerine şöyle son verdi: "Oğuz Bey'e benim yönetim biçimimin ne olduğunu sordum. Aldığım yanıt 'Dönüşümsel Liderlik' oldu."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.