Pazartesi 07.05.2012

Güneydoğu, hızlı trenle lojistik üssü olacak

TCDD, Güneydoğu'yu saatte 160 km hızla kat edecek yeni bir hat için kolları sıvadı. Diyarbakır ve Mardin'i bağlayacak projenin bir ucu da Irak ve Suriye'ye uzanacak

Ankara-İstanbul arasını üç saate indirecek Yüksek Hızlı Tren (YHT) çalışmaları tam gaz devam ederken, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ni içeren yeni bir proje haberi geldi. Devlet Demiryolları TCDD) Güneydoğu'da şehirleri birkaç saatte birbirine bağlayacak yeni bir YHT hattı için düğmeye bastı. Proje öncesi Adana'dan başlayıp Irak ve Suriye sınırına kadar olan demiryolu hatlarında yenileme çalışmalarına başlandı. Proje tamamlandığında hem bölgedeki coğrafi koşullara rağmen ulaşım, hızlı ve kolay yapılır hale gelecek hem de son yıllarda dikkat çekici bir gelişme gösteren Irak gibi Ortadoğu ülkeleriyle ticaret için ciddi bir lojistik üstünlük sağlanmış olacak. Güneydoğu'daki tüm hatların elden geçirilmesinin ardından Diyarbakır- Şanlıurfa ve Şanlıurfa-Mardin arasında yeni bir demiryolu inşa edilecek. Saatte 160 kilometre hıza sahip elektrikli trenlerin kullanılacağı hatlarla Malatya-Elazığ-Gaziantep birbirlerine bağlanacak. 2023'te tamamen bitirilmesi planlanan hatlarla Edirne-Kars'ın ardından Edirne- Hakkari bağlantısı da tamamlanmış olacak. Yeni hatlarla bölgeye yapılacak taşımanın hem kapasitesi hem de kalitesi yükselecek. Türkiye'nin coğrafi avantajları da gözönünde bulundurulduğunda lojistikte ciddi bir avantaj yaratacak YHT hatlarıyla bu sektörün de önemli atılımlar içine girmesi bekleniyor. Projeye göre Mardin'e lojistik üs inşa edilecek. Böylece, yeni yapılacak hatlarla bölgedeki yükler İskenderun limanına taşınabilecek. Projenin ikinci aşamasında ise Suriye ve Irak'a bağlanan tren yolları yapılması var.

İstanbul-İzmir projesi hazır
İSTANBUL'u İzmir'e bağlayacak hızlı tren hattının 2023'e kadar bitirilmesi planlanıyor. Bursa'yı Ankara-Eskişehir- İstanbul hızlı tren hattına bağlayacak güzergahın devamı olan Bursa-Balıkesir- İzmir'ın yapımı sürüyor. Yaklaşık 350 kilometrelik yeni hattın yapımıyla İstanbul'dan İzmir'e hızlı trenle 3.5 saatte gidilebilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.