Pazartesi 07.05.2012 00:00

Japon devinden Türkiye'ye yatırım müjdesi

Geçen yıl 75 milyon TL'lik yatırımla yeni Civic Sedan üretimine başlayan Honda Türkiye, motosiklet üretimi için fizibilite çalışmasına başladı.

Honda 'nın daha önce açıklanan tüm dünyadaki yeniden organizasyonu kapsamında Türkiye operasyonunda ilk görevin 100 cc hacimli motosiklet üretimine yönelik olduğu belirtiliyor. Böylece 2000 yılına kadar Türkiye'de motosiklet üretimi gerçekleştiren Honda'nın 2013 yılında yeniden bu üretime geri dönmesi bekleniyor. Henüz yatırım tutarı belirlenmeyen üretim için Türkiye'nin tek seçenek olarak kaldığı dile getiriliyor. Öte yandan Honda, 2006 yılında başlattığı motosiklet eğitim çalışmalarıyla, Türkiye çapında 7.500 motosiklet kullanıcısını güvenli sürüş eğitiminden geçirdi. Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, bu eğitimlerin Gymkhana adıyla devam edeceğini ve her Honda bayisinde bir motosiklet eğitim uzmanı olacağını açıkladı.
Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Kadir Kutluay, motosiklette yerli üretimin avantajları olduğunu söyledi. Kutluay, Honda Japonya'dan yeni bir motosiklet geliştirmek için fizibilite talimatı aldıklarını açıkladı. 100 cc hacimli benzersiz bir motosikleti ortaya çıkardıklarını dile getiren Kutluay, "Üretim için kesin karar henüz verilmedi. Ama biz bunu Türkiye'de üretmek istiyoruz." dedi. Bir dönem 700 bin adetlere çıkan motosiklet pazarı ithal motosikletlere uygulanan fon sonrası 150 bin adetlere kadar geriledi.
Zaman

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.