Perşembe 10.05.2012 00:00

İtalyan devini satın aldı

Bir çiftini almak için üç ay harçlıklarını biriktirdiği markanın fabrikasını satın aldı.

Bünyesinde Flo, Polaris ve Kinetix gibi markaları barındıran, Türkiye'nin önde gelen ayakkabı üreticisi ve perakendecilerinden Ziylan Grup, İtalyan Lumberjack markasını satın aldı. Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, İtalya'da kurdukları Brand Park adlı şirketle Lumberjack ve satın alacakları yeni dünya markalarıyla dünya ayakkabı sektörünün önemli oyuncularından biri olmayı hedeflediklerini söyledi. Ziylan, Lumberjack'in yaklaşık 40 milyon Euro düzeyinde olan cirosunu gelecek 5 yıl içinde 250 milyon Euro'ya ulaştırmayı hedeflediklerini açıkladı.
İtalyan basınının da büyük ilgi gösterdiği Milano'daki basın toplantısında konuşan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, "Birçok yaşıtım gibi ortaokul yıllarımın hayal ayakkabısıydı Lumberjack. Bir çift Lumberjack alabilmek için 3 ay harçlıklarımı biriktirmiştim. Şimdi ise Lumberjack markasının yönetimini üstlenmek bana ayrı bir gurur veriyor.Hayallerimizi gerçekleştirdik" dedi.
"FİYAT DEĞİL, BU SATIN ALMANIN KENDİSİ ÖNEMLİ"

Konuşmasında,Lumberjack'i kurdukları ve bugünlere getirdikleri için Antonini Ailesi'ne teşekkür eden Ziylan, "Lumberjack bizim için çok büyük bir değer. Ziylan Grup olarak tüm enerjimizi, bu değeri, aldığımız noktadan daha da ileriye götürmek için kullanacağımızdan kimsenin şüphesi olmasın" dedi.
Satın alma bedeline ilişkin bir soruya Ziylan şöyle yanıt verdi:
"Önce hayaller kurduk, sonra hayallerimizi planladık. Şimdi bunlar gerçekleşiyor. Satın almanın bedelinden daha önemli olan yer burasıdır. Gaziantep'teki 50 metrekarelik atölyeden buraya gelmek benim için çok önemli. Uygun fiyata alalım, ucuz olmuş,pahalı olmuş burasına hiç bakmadık."
"BU ADIM BİZİM GLOBAL MARKALAR LİGİNE TAŞIYACAK"

Ziylan Grup'un Türkiye'nin 2023 vizyonu doğrultusunda dünya üzerindeki 10 büyük ekonomiden biri olmak ve global markalar çıkarma hedefine paralel adımlar attıklarına dikkat çeken Mehmet Ziylan şöyle devam etti:
"Bugün dünya ayakkabı sektörünün kalbi olan İtalya'da attığımız bu adım, bizim için Ziylan Grup'u global markalar ligine taşıyacak ilk adımdır. Lumberjack'in grup markalarından biri olması Ziylan Grup'un 50 yıllık tarihindeki üçüncü büyük dönüm noktasıdır. Lumberjack operasyonu bizim için, sadece tasarımı ve kalitesi ile dünyaca tanınmış bir İtalyan markasının yönetimini üstlenmek anlamına gelmiyor. Aynı zamanda büyük, temelleri sağlam, bilinirliği yüksek, network'ü geniş, yeni açılımlara imkan veren bir markaya kavuşmuş oluyoruz. İtalya'da kurduğumuz Brand Park şirketimizin çatısı altında bulunan Lumberjack global hedeflerimiz için ilk adımlarımızdan biri. Bu konuda yeni hamleler yapmaya ve diğer kategorilerdeki alım fırsatlarını da değerlendirmeye kararlıyız. Amacımız, İtalya'da kalıcı yatırımlar yapmak. Lumberjack bizim için bir başlangıç."
"YENİ ÜRETİM MERKEZLERİ OLABİLİR"

Toplantıda Türkiye'den gelen medya mensuplarının yanı sıra İtalyan basınından da yöneltilen soruları da yanıtlayan Mehmet Ziylan, yatırımın büyük bölümünü kendi kaynaklarıyla yaptıklarını ifade ederek "Şunun altını kalın bir şekilde çizmek isterim ki bu proje çok güçlü bir şekilde doğacak. Çok önemli tasarımcılarla görüşüyoruz.Şu aşamada isim veremem ama, yüksek tasarım gücüne sahip ürünleri erişilebilir fiyat seviyesinde sunacağız.Bunu net bir biçimde söyleyebilirim. İtalyan tüketicisine İtalyan tasarımını çok uygun fiyata sunacağız" dedi. Ziylan, üretimin Türkiye ye taşınıp taşınmayacağı yolundaki bir soruya "Mühim olan Lumberjack'in kimliğini koruyarak nerede üretebilirsek orada üreteceğiz. Türkiye'nin çok rekabetçi bir yapısı var. Üretim gücümüzü ve tecrübemizi kullanacağız. Fakat bu bütün koleksiyonumuzun şurada veya burada üretileceği anlamına gelmiyor. Kimliğini koruyabilecek her noktada üretime devam edeceğiz" yanıtını verdi.
"AVRUPA PAZARINA GİRMEDEN DÜNYAYA AÇILMAK MÜMKÜN DEĞİL"

Ziylan, yeni pazarlara açılımla ilgili bir soruya karşılık olarak da "Ortadoğu bizim aşina olduğumuz ve kolay ulaştığımız bir pazar. Ancak Avrupa pazarı çok farklı. Bu pazarda barınmak hiç öyle kolay değil. Bunun için bir kıvılcıma ihtiyaç vardı ve Lumberjack bizim için işte bu kıvılcım oldu. Avrupa'da marka olmadan dünyada marka olamıyorsunuz. 42 ülkede distribütör anlaşmamız var, bunu 60-70 ülkeye çıkaracağız. Başarının sırrı bize göre Avrupa'dan geçiyor" dedi.

"HEDEFLERİMİZİ LUMBERJACK'LE REVİZE EDİYORUZ"

Ziylan Grup'un, bugün 20 milyon çiftin üzerinde ayakkabı ve 239 mağaza, 114 bin 364 metrekarelik perakende satış alanı ile 400 milyonu Euro'yu aşkın cirosu olan, Türkiye çapına yayılmış Türkiye'nin 1 numaralı ayakkabı perakende grubu konumunda olduğunu ifade eden Mehmet Ziylan, Lumberjack alımı öncesinde 2015 yılı için 1.5 milyar TL ciro hedefi belirlediklerini, ancak bu satın almayla birlikte hedeflerini revize ettiklerini söyledi.
Brand Park şirketini kısa süre içinde Lumberjack için oluşturduklarını anlatan Ziylan "Lumberjack hedeflerimizden sadece bir tanesi. Bir sonraki adımımızda kadın, perakende, spor kategorilerine ilgimiz var.Fırsatları kovalayacağız. Fırsatlar çıkarsa karşımıza bunları da hayata geçirme planlarımız var. Yeni markalar olursa bunlar da yine Brand Park kapsamında olacak. Ama önce kendimizi Lumberjack ile kanıtlamak istiyoruz" dedi.
"LUMBERJACK'İN CİROSUNU 5 YILDA 250 MİLYON EURO'YA ULAŞTIRACAĞIZ"

Mehmet Ziylan, Lumberjack'i yeni pazarlara açarak, yeni müşteri gruplarıyla tanıştıracaklarını belirterek,Lumberjack'in satışlarını 5 yıl içerisinde 250 milyon Euro seviyesine ulaştırmayı hedeflediklerini ifade etti. Şirket merkezini Verona'dan dünya modasının kalbinin attığı Milano'ya taşıyacaklarını belirten Ziylan, Lumberjack tasarım ekibini de güçlendirmeye yönelik çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi. Lumberjack'in yine doğduğu topraklardan İtalya'dan yönetilmeye devam edeceğini belirten Ziylan, bu konuda şöyle dedi:
"İnancımız odur ki İtalyan pazarını ve bu pazarın dinamiklerini, İtalyan tüketicisini en iyi bu ülkede yaşayan yöneticiler bilebilir, tanıyabilir. Açıkçası bizim Türkiye gibi birçok uluslararası markanın iştahını kabartan bir pazarda, yabancı ayakkabı zincirleri karşısındaki başarımızın sırrı sektördeki bilgi birikimimiz, tüketicimizi çok iyi tanımamız ve buna bağlı olarak da ihtiyaçlarını öngörmemizden kaynaklanıyor. Bu nedenle mevcut Lumberjack yönetimine bizimle çalışmaya devam etmelerini teklif ettik, onlar da bu teklifimizi kabul ettiler."
"LUMBERJACK'İ ESKİDEN BERİ ÇOK İSTİYORDUK,İKNA ETMEK İÇİN ÇOK UĞRAŞTIK"

Ziylan Grup Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Ziylan ise Ziylan Grup olarak, Dockers ile yakaladıkları başarının ardından dünyaca ünlü bir markayı daha bünyelerine katmak için yatırım fırsatlarını incelediklerini söyledi. Bu kapsamda özellikle Türkiye'de söz sahibi olabilecek, Türk insanının bildiği ve güvendiği iyi bir marka arayışı içinde olduklarını belirten Mahmut Ziylan, "Lumberjack'ı eskiden beri çok istiyorduk. Lumberjack için geleceğe dönük çok büyük hedeflerimiz var. Lumberjack kalitesine herkesin ulaşabilmesi için Türkiye'de herkes tarafından satın alınabilecek bir fiyat bandı belirleyeceğiz' dedi.
"GÜÇLÜ BİR TASARIM EKİBİ KURMAK İÇİN GÖRÜŞMELERİMİZ SÜRÜYOR"

Brand Park Yönetim Kurulu Üyesi ve Ülke Başkanı Attila Ülkümen ise hedeflerinin 1980'li yılların başından beri İtalyan halkının benimseyerek özleştiği Lumberjack'i tam bir İtalyan aile markası haline getirmek olduğunu söyledi. Lumberjack markasını ayakkabı algılaması dışına çıkartarak, tüm giyim ve kullanım ürünleri ile birlikte bir hayat tarzı olarak konumlandırmak istediklerini vurgulayan Attila Ülkümen, "Lumberjack ile orta gelir düzeyli aileye, İtalyan stili, kültürü, geleneği ve kalitesi ile yoğrulmuş erişilebilir fiyatlı ürünler sunmak arzusundayız" dedi.
Attila Ülkümen, Lumberjack olarak öncelikli işlerinin tasarım alanlarını genişletmek ve tasarım kalitesini yükseltmek olacağını belirterek, "Bu amaçla, güçlü bir tasarım ekibi oluşturmak için dünyaca ünlü tasarımcılar ile görüşmeye başladık. Aynı anda, perakende dağıtım ağımıza, temsilcilerimize ve lisansörlerimize en üst kalitede hizmet sunmak üzere tedarik,lojistik ve yönetim altyapımıza önemli yatırım yapıyoruz" diye konuştu.
"GİYİM. SAAT, GÖZLÜK GİBİ YENİ ÜRÜNLER DE OLACAK"

Brand Park Genel Müdürü Massimiliano Rossi ise Lumberjack markasının Ziylan Grup tarafından satın alınmasını Lumberjack markası için önemli bir dönüm noktası olarak gördüğünü belirterek, "Ziylan Grup'un Lumberjack'i dünya pazarlarında çok daha ileri bir noktaya taşıyacağından şüphem yok. İtalyan Lumberjack, Ziylan Grup çatısı altında daha da büyüyecek' dedi. Rossi, Lumberjack'in İtalyan kalmaya devam edeceğini vurgulayarak, "Markayı tüm dünyada liderlik pozisyonuna taşıma stratejisini belirledik. Sadece ayakkabı markası olmak istemiyoruz, giyim, gözlük, saat gibi ürünlerin olduğu bir uluslar arası marka olacağız. Fiat ile yaptığımız anlaşma kapsamında "Fiat Strada by Lumberjack' olarak adlandırdığımız özel tasarım pick up otomobil de bu süreçte önemli bir adım oldu. İtalya'da bir kriz yaşanıyor, ama bizim elimizde bütün imkanlar var. Rakiplerimizden korkmadan önemli adımlar atabileceğiz ve yatırımlar yapabileceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.