Pazartesi 21.05.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 21.05.2012

Bizim için Türkiye'nin notu yatırım yapılabilir

S&P'nin notu durağana almasına uluslararası finansçılar da karşı. Unicredit'in CEE Müdürü Franco Papa, "Türkiye'nin ekonomisi doğru yolda. Biz Türkiye'nin notunun yatırım yapılabilir seviyede olduğunu düşünüyoruz" dedi

Uluslararası finansın önde gelen isimleri de Standard & Poor's'un Türkiye'nin notunu durağana almasının hatalı bir karar olduğunda hem fikir. İtalya'nın ve Avrupa'nın en büyük bankacılık gruplarından biri olan Unicredit'in Orta ve Doğu Avrupa (CEE) Bölümü Müdürü Gianni Franco Papa, "Reyting kuruluşları ile bizim de bazı sorunlarımız oldu. Ancak Türkiye'nin uyguladığı ekonomi politikaları iyi gidiyor. Türkiye'de problem olarak gözüken cari açık düşüyor. Enflasyon da iyi durumda. Daha düşük bir büyüme var ama uygulanan politikalar nedeniyle bu böyle. Çünkü 2011'de çok hızlı bir büyüme yaşanmıştı Türkiye'de. Şimdi yumuşak iniş politikası izleniyor" dedi. Geçtiğimiz haftalarda Başbakan Yardımcısı Ali Babacan ve Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı ile görüştüğünü söyleyen Papa, "Bence Türkiye doğru yolda. Biz Türkiye'nin reytinginin yatırım yapılabilir seviyede olduğunu düşünüyoruz. Biz Türkiye'ye yatırım yaptık ve mutluyuz" diye konuştu.
TÜRKİYE'DE BANKA ALMAYACAĞIZ ORGANİK BÜYÜYECEĞİZ
Franco Papa, Türkiye'de pazar paylarını artırmak istediklerini ancak bunun banka alarak değil organik büyüyerek olacağını söyledi. Papa, "Bizim şu anda bir birleşme ve satın alma gibi bir projemiz yok. Şu anda ihtimallerden bahsetmek istemiyorum ama halihazırda satılık olan bir banka var ve bir iki talibi de olduğunu biliyoruz. Fiyat iniyor çıkıyor ama biz şube açarak ve sermaye artırarak organik büyüme amacındayız" şeklinde konuştu.
DÖRT ÜLKEDEN BİRİ TÜRKİYE
Önümüzdeki yıllarda büyüme hedefi olarak Polonya, Rusya, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye olmak üzere dört ülke olduğunu belirten Franco Papa, Türkiye'nin bölgesinde büyüme planları olup olmadığı sorusuna ise "Şu an için Unicredit olarak Ortadoğu'ya açılmak gibi bir planımız yok. Ancak Yapı Kredi'deki meslektaşlarımız bunu değerlendirebilir" cevabını verdi.
DOĞU VE ORTA AVRUPA DAHA REKABETÇİ OLMALI
Şirketlerin ticari güveninin yakın dönemde iyileşme kaydettiğini söyleyen Papa, "Orta ve Doğu Avrupa'da sınai büyüme, zayıf dış talepten ötürü bu yılın ilk çeyreğinde biraz da olsa ekside kalacak. Krizin ardından, bölgedeki sermaye akışlarının yapısında bir kayma yaşandı. Artık portföy yatırımlarının baskın olduğu görülüyor" dedi. Bölgede ortalama verimliliğin halen düşük olduğu söyleyen Papa, "Doğu ve Orta Avrupa açısından rekabet gücünün geliştirilmesi başlıca meydan okumalardan biri" şeklinde konuştu.
TÜRKİYE KURUMSAL KREDİLERDE LİSTEBAŞI
Unicredit'in CEE & Polonya Stratejik Planlama Bölümü'nün Müdürü Fabio Mucci banka tarafından yürütülen ve 16 Orta ve Doğu Avrupa ülkesindeki 12 bini aşkın şirketi kapsayan araştırma sonuçlarını da paylaştı. Bankaların Orta ve Doğu Avrupa bölgesinde verdiği kurumsal kredilerde Türkiye'nin bir numaraya oturduğunu belirten Fabio Mucci, "Ülkeler arasındaki performans farkları muhtemelen devam edecek. Şubat 2012'ye kadar olan dönemde Türkiye ve Rusya'da ticari kredilere olan talepte güçlü çift haneli büyüme kaydedilirken, hacimlerin daha da daraldığı Baltık ülkeleri gibi daha küçük ülkelerde, kurumsal finansmanın durumu vasatın da altında" dedi. Mucci, bölgedeki ülkelerin gelişmiş batı ekonomilerini geçtiğini de söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.