Giriş Tarihi: 21.5.2012 09:45

Facebook'a "gecikme" soruşturması

Facebook’un halka arzında ilk işlem gününe damgasını vuran hisselerdeki patlama değil satış işlemlerindeki 30 dakikalık gecikme oldu.

Küresel yatırımcılar tarafından merakla beklenen Facebook'un halka arzı cuma günü gerçekleşti. Ancak başta şirket hisselerinin seyrine yönelik seyir olmak üzere arz öncesi yapılan tahminler büyük ölçüde boşa çıktı. Fakat ABD teknoloji borsası Nasdaq'ta tarihi bir akşam yaşanmasına neden olan halka arz sürecinde asıl dikkatleri çeken konu Facebook hisselerinin satış işlemlerine başlanmasında yaşanan 30 dakikalık gecikme oldu. Borsadan yapılan açıklamada söz konusu gecikmeye satış öncesi verilen çok sayıda satış iptali emirlerinin neden olduğu duyuruldu. Açıklamada iptaller sonucu işlem sonrası yatırımcılara gönderilen bilgilendirme mesajı sisteminin devre dışı kaldığı ve arızanın giderilmesinin 30 dakikalık gecikmeye neden olduğu belirtildi. Ancak yapılan açıklamalardan tatmin olmayan ABD'nin sermaye piyasası kurulu (SEC) konunun araştırılmaya başlandığını duyurdu. Cuma akşamı ABD piyasalarının kapanmasının hemen ardından başlatılan soruşturma kapsamında gecikmenin haksız kazanca neden olup olmadığının inceleneceği ifade edildi. Uzmanlar yaşanan gecikmenin yatırımcıların Facebook hisselerine yönelik iştahını kestiğini belirtti. Hisselerin hafta boyunca baskı altında kalması bekleniyor.
15 MİLYAR DOLARLIK DAVA
Facebook'a üyelik iptalinin ardından da "kullanıcı hareketlerini takip etti" iddiasıyla 15 milyar $'lık tazminat davası açıldı.
Habertürk

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.