Pazartesi 21.05.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 21.05.2012

Milli içki yurtdışında cepheyi genişletiyor

Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, yurtdışında Almanya'dan sonra ABD'de de rakı satışına başlayacaklarını açıkladı. Grup, Avrupa'da ise Hollanda, Fransa, İngiltere ve Avusturya'da yayılacak

Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, rakıda verginin hızla artırılması ve Meclis'teki torba yasa içindeki 'alkollü içkilere altı ayda bir enflasyon oranında zam' nedeniyle sıkıntılı günler geçirdiklerini söylese de durmak yok diyen şirketlerden... Özelleştirildiğindeki değerini 10'a katlayan Mey İçki'nin bugünkü sahibi dünyanın en büyük içki üreticilerinden Diageo... 'Patron'un dünyanın her yerinde geniş bir dağıtım olunca Galip Yorgancıoğlu da yurtdışındaki etkinliğini artırmak için harekete geçti. İlk adımı Almanya'da ülkenin tüm hücrelerine (marketler, restoranlar vs.) yayılma kararıyla atan şirket için sırada ABD ve diğer Avrupa ülkeleri var.

ABD'DE SATIŞLAR BAŞLIYOR

Yorgancıoğlu, yurtdışında ciddi bir atak içinde harekete geçtiklerini belirterek "ABD'de satışlara başlıyoruz. Avrupa'da ise Almanya'nın ardından sıra Hollanda'da. Avusturya, Fransa ve İngiltere ise peşinden gelecek. Almanya için hazırladığımız reklamları bu ülkelerde de göstereceğiz" dedi. Almanya'da satışların yüzde 65-70'inin Türklere yapıldığını anlatan Yorgancıoğlu, Uzo'nun 15 yıldır yaptığı yatırımlar nedeniyle rakıdan iki kat daha fazla satıldığını ifade etti. İşte tam da bu noktada Yorgancıoğlu'nun yıllardır gerçekleşmeyen bir isteği var: Turquality... Yorgancıoğlu, Turquality için 3-4 yıldır uğraş verdiklerini ancak yanıt alamadıklarını söyledi. Diageo'nun dağıtım ağına giren rakı için Almanya'da "İstanbul" temalı reklam filmlerinin döndüğünü belirten Yorgancıoğlu, "Biz ülkenin, İstanbul'un tanıtımı için Alman televizyonlarına reklam veriyoruz. Bu nedenle ciddi harcamamız oluyor ama Turquality'ye alınmıyoruz" diye konuştu.
Antalya'daki 5 yıldızlılara meyhane geliyor
Meyhane kültürünün sonraki nesillere taşınmasını sosyal sorumluluk olarak gördüklerini söyleyen Yorgancıoğlu, "Kumkapı ve Çiçek Pasajı'nın restorasyonuna katkı yaptık. Meyhaneler kitabı, meyhaneleri notlama ve rakı ansiklopedisi... Hepsi bu misyonun birer parçası" dedi. Ayrıca modern meyhanelere mimari dizayn eğitimi, denetim (TÜV sertifikası) ve açılışta tanıtım ve promosyon desteği verdiklerini ifade eden Galip Yorgancıoğlu, şöyle konuştu: "Güneydeki lüks otellerde dünya mutfaklarından örnekler var. Uzakdoğu, Fransa, İtalya, Meksika vs. Ancak bir tane bizim kültürümüz olan meyhane yok. Oradaki otellerle ortak çalışmaya gireceğiz. Konuştuklarımız var ve 3-4 tanesini bu yıla yetiştireceğiz."
Yeni projeler yolda
Mey'in yurtdışına yönelik üç yeni projesi var. İlki; İngilizce ve Almanca rakı ansiklopedisi. İkincisi rakı gastronomi kitabı. Burada rakıyla hangi yemek ve mezeler yeneceğinin anlatılacağını dile getiren Yorgancıoğlu'nun son projesi ise Avrupa'da nerelerde 'adabıyla' rakı içilebileceğine yönelik bir rehber.
'Otomatik zam sektörü bitirir'
Mey İçki CEO'su Yorgancıoğlu, vergi konusunda dertli. "İçkideki vergi, benzindeki gibi toplam fiyatın yüzde 70-75'i" diyen Yorgancıoğlu, bunun kaçak içki ticaretini artıracağını düşünüyor. "Sahte-kaçak içki haberleri arttı. İnsan sağlığı yanında turizme de olumsuz etkisi var. Turizm Bakanı'nı da en kısa zamanda ziyaret ederek bu konuya dikkat çekmek istiyoruz" diyen Yorgancıoğlu, otomatik ÖTV artışının sektörü bitireceğini dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.