Perşembe 24.05.2012 00:00

Cari açığın modası geçti

Japon Bankası Nomura, Türkiye için hazırladığı aylık ülke raporunda ''Türkiye'nin cari açığı konusunda endişelerin artık modası geçti'' ifadesine yer verdi.

Avrupa'daki Gelişen Ülkelerden Sorumlu Araştırma Bölümü Başkanı Olgay Büyükkayalı'nın hazırladığı raporda, ''Türkiye'nin cari açığı konusundaki endişeler Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde liste başı. Biz küresel büyüme yeniden fiyatlandırılırken, Türkiye'nin cari açığının birçok yatırımcı için endişe kaynağı olmasını tuhaf buluyoruz'' denildi.
Türkiye'nin cari açığı konusunda Nomura'nın ''iyimserliğinin'' sebeplerinin başında, Türkiye'nin her yıl ortalama 10-20 milyar dolar civarındaki üretim fazlası Türk mallarını Ortadoğu pazarına yönlendirmesi yer alıyor. Nomura'ya göre Türkiye bu şekilde Irak gibi yeni pazarlara entegre oluyor.
Türkiye'nin cari açığının ürün çıkış fiyatlarını da etkileyen doğal bir sürecin yansıması olduğu, bunun da olumlu yönde değiştiği vurgulanan raporda, sıkı para politikası sayesinde ekonomideki yeniden dengelenmenin net enerji kaynaklı cari açığı da olumlu yönde etkilediği tespiti yapılıyor. İlave olarak yatırımcılara ''10 yıllık Türk tahvillerine yatırımın da doğru bir yatırım'' olacağı vurgusu yapılıyor.
Yüksek enflasyonun rekabet gücünü gündeme getirebileceği belirtilen raporda, ''Türkiye'nin mali politikası ve yapısal reformları bir nimet. Küresel ekonomide Türkiye'nin cari açığından daha fazla endişe duyulacak şeyler olduğu görülüyor'' ifadesine yer verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.