Cumartesi 26.05.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 26.05.2012

Franko 20 yıl sonra Faruk oldu

Başbakan Erdoğan'ın "Markada Türkçe isim kullanın" önerisine dericilerden destek geldi. Zeytinburnu'ndan çıkan Franko Armondi'nin kurucusu Faruk Sarı, "Değişimi takip ediyoruz. Artık Faruk, Franko'dan daha popüler" dedi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın nisan ayında bir alışveriş merkezinin açılışında yaptığı "Markada Türkçe isim kullanın" önerisi deri sektöründe yankı buldu. Tasarım ve kalitede rakipleri İtalya'yı geride bırakan deri ve tekstil sektörü markalaşma sürecinde yeni bir stratejiye geçiş yapıyor. Artık Türk firmalarının yabancı isimleri kendilerine marka olarak seçme dönemi kapanmaya başladı. Türk Patent Enstitüsü'nün (TPE) son verileri de bu eğilimi doğruluyor. Kurum yetkilileri, son iki yıl içinde gerçekleşen yeni marka tescillerinde Türkçe isimlerin oranının 3 kat attığını belirtiyor.
ARTIK FARUK DAHA POPÜLER

Yurtdışında oldukça popüler olan Franko Armondi markasının sahibi Faruk Sarı da bu stratejiyi benimseyen işadamları arasında yer alıyor. 20 yıl önce İtalyan rüzgârına kapılarak markalaşma serüvenine girdiklerini anlatan Sarı, "Herkes de İtalyan hayranlığı vardı. Ayrıca yabancılar Faruk demeye zorlanıyordu. Biz de markamızı Franko yaptık. Ancak şimdi Faruk daha popüler hale geliyor diyor. İtalyanların ciddi bir krizde olduğunu hatırlatan Sarı, şöyle konuşuyor: "Bizim kadar zeki ve çevik değiller. Eskiden İtalyanlar fuarlarda peynir ve şarap ikram ederdi. Şu an bu güçleri bile yok. Bu ikramı bizim Türk firmaları yapıyor. Herkes 'Made-in Turkey' damgası arıyor. Müşterilerim bana şimdi Franko yerine Faruk demeye başladı."
Rusya'nın en büyük fuarı
Geçtiğimiz hafta Moskova'da düzenlenen LeShow Fuarı'na Türk şirketleri damgasını vurdu. 15'incisi düzenlenen fuara 97 Türk üretici katıldı. 100 milyar dolarlık dünya deri ticaretinin 3.3 milyar dolarını Türkler karşılıyor. Deri ve kürk sektöründe atağa kalkan Türk firmaları Rusya, Doğu avrupa, Çin ve Türki Cumhuriyetler'de pazar liderliğini büyük oranda ele geçirdi. Türk firmaları son dönemde markalaşma atağı ve tasarımda yakaladığı kalite ile dikkat çekiyor.
Sibirya'ya kadar uzanacak
Rusya'nın en büyük deri ve kürk fuarı LeShow'u organize eden Türkel Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Işıl Yazgan ise "Başarımız Rusya'nın çok ötesine taştı. Şu an Moskova dışında Ukrayna ve Kazakistan'da LeShow'u gerçekleştiriyoruz" dedi. Hedeflerinin Sibirya ve Moğolistan'da da LeShow fuarını düzenlemek olduğunu kaydeden Yazgan, "Özellikle Sibirya'da büyük potansiyel var. Bölge zengin bir nüfusa ve bâkir fırsatlara sahip. Biz gitmezsek başka ülkeler bu fırsatı değerlendirir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.