Pazartesi 28.05.2012

BKM'nin 'keklik'i 'Kartın Oscarı'nı aldı

Bankalararası Kart Merkezi, 'Bay Bay Nakit' kampanyasıyla kartlı ödeme sistemlerinin 'Oscar'ını aldı. Avrupalı finans kurumlarını geride bırakan BKM "Yılın En Başarılı Pazarlama İletişimi" ödülünü kazandı

Alışverişlerde banka kartı kullanımını yaygınlaştırmak için eski dilde nakit anlamına gelen 'keklik'i simgeleştiren Bankalararası Kart Merkezi, 'Bay Bay Nakit' kampanyasıyla ödül aldı. İspanya'da düzenlenen ve 'Kartın Oscarı' olarak bilinen Cards & Payments Europe 2012 Trailblazer Ödülleri'nde Avrupa'nın en büyük finans kurumlarını geride bırakan BKM, "Yılın En Başarılı Pazarlama İletişimi" ödülünü kazandı. BKM Genel Müdürü Soner Canko, "Mayıs 2011'de sahne alan 2023 yılına kadar sürecek uzun soluklu 'Bay Bay Nakit' iletişimimizin ne kadar isabetli olduğu tescillenmiş oldu" dedi. Bay Bay Nakit kampanyasının temelinde nakit yerine banka kartının kullanılmasını ve kart kullanma bilincinin artırılması hedeflediklerini söyleyen Canko, "Keklik, Osmanlıca'da nakit anlamına geliyor. Bu nedenle, nakit parayı keklik ile özdeşleştirdik. Banka kartı ile yapılan alışverişlerin ülke ekonomisine ve kişinin bireysel mali düzen ve güvenliğine getirdiği katkıları göz önünde bulundurarak çıktığımız bu yolda, başarılarımızın dünya tarafından izlenmesi bizim için ödüllerin en büyüğüdür" diye konuştu.

5 YILDA 7.3 MİLYAR ŞİFRE

Canko, 5 yılda toplam 7.3 milyar defa şifreli işlem gerçekleştiğine dikkat çekerek sadece 2011'de Türkiye'de gerçekleşen 2 milyar işlemde chip&PIN doğrulamasının kullanıldığına değindi. Soner Canko, "Şifre güvenliğimizi sağlarken yaşantımızın kalitesine de etkisi oldu. Daha önce alışverişlerimizde imza kullanırken 27 saniye harcıyorduk. Şimdi ise şifreli işlem ile bu süre 13 saniyeye düştü" dedi.
SAHTEKâRLIĞI YÜZDE 73 ÖNLEDİ
Türkiye'de kart kullanıcılarının alışverişlerinde imza yerine şifre kullanmalarını sağlayan chip&PIN sistemi ile son beş yıl içinde Türkiye'de kart sahteciliğinde yüzde 73 oranında düşüş yaşandığını dile getiren Canko, şöyle konuştu: "Türkiye'de son beş yılda kayıp, çalıntı ve sahte kart zararı sebebiyle oluşan kayıp tutar bugün toplam alışverişler içinde yüzbinde bir gibi çok düşük bir seviyeye ulaştı. Örneğin, Avrupa'nın bir numaralı kredi kartı pazarı konumunda bulunan ve chip&PIN teknolojisine Türkiye'den bir yıl önce geçen İngiltere'de bu oran 40 kat daha fazla. Kart sahteciliği nedeniyle yaşanan yurtiçi kayıpların en yüksek seviyeye çıktığı 2008 yılından 2011 yılına chip&PIN uygulaması sayesinde zararda yaklaşık 5'te 1 oranında düşüş yaşandı"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.