Giriş Tarihi: 30.05.2012

Bize köprü lobiye kapak

Hükümeti "Para bulamazlar, 3. köprüyü yapamazlar" diye eleştiren lobi hüsrana uğradı. Köprü ihalesini kazanan İtalyan Astaldi ve IC İçtaş yıl sonunda inşaata başlıyor

Yahudi lobisine yakınlığıyla bilinen Financial Times, Wall Street Journal gibi yayın organlarının önce 'yapılamaz' daha sonra 'bütçe açığını artırır, trafik sorununu çözmez' diye eleştirdiği 3. Boğaz Köprüsü 36 aya kadartamamlanacak. İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. Köprü'nün yapımını da içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy Kesimi'nde ihaleyi 10 yıl 2 ay 20 gün süre veren IC İçtaş-Astaldi kazandı. 2.5 milyar dolara (4.5 milyar TL) mal olacak köprünün yapımına yıl sonuna kadar başlanacak.

SALİNİ-GÜLERMAK ELENDİ

Lobinin tüm olumsuz yayınlarına karşı yerli-yabancı şirketlerin adeta akın ettiği 3. Köprü ihalesinde son aşamaya kalan 3 konsorsiyumun mali teklifleri dün açıldı. 11 şirketin şartname aldığı ve 5'li konsorsiyumun teklif verdiği ihalede Cengiz-Kolin-Limak- Makyol-Kalyon Ortak Girişim Grubu, Astaldi-IC İçtaş ortaklığı ve İtalyan Salini-Gülermak ortaklığı teknik incelemede 70 puan üstü alarak son aşamaya kaldı. Salini-Gülermak Ortak Girişimi üçüncü köprü tasarımının şartnameye uygun olmadığı gerekçesiyle elendi. Cengiz-Kolin-Limak-Makyol- Kalyon Ortak Girişim Grubu, 14 yıl 9 ay 19 gün işletim süresi verdi.

2015'TE TAMAMLANACAK
İhale sonuçlarını açıklayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, köprünün 2015 sonunda İstanbullular'a hizmet vermeye başlayacağını kaydetti. Salini-Gülermak ortaklığının teklifinin elenmesini değerlendiren Yıldırım, "Firmanın tasarımı, köprünün ayaklarının denizin içinde olmasını öngörüyordu. Bu da şartnameye uygun değildi" dedi. İhale sonucu bakanlık onayından sonra netleşecek.
EN BÜYÜK İKİNCİ 'YİD' PROJESİ
İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. Köprü üzerinden Adapazarı'nı Tekirdağ'a bağlayacak 414 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyol Projesi, 421 kilometrelik İstanbul- İzmir Otoyolu Projesi'nden sonra Türkiye'nin en büyük ikinci Yap-İşlet-Devret projesi konumunda bulunuyor. Köprü projesinde şartname gereği raylı sistem de yapılacak.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.