Çarşamba 30.05.2012

En değerli marka Garanti

Milward Brown'un dünyanın en değerli markalarını belirlediği BrandZ Top 100 araştırmasında ilk kez Türk markaları değerlendirildi. Buna göre Garanti, Türkiye'nin en değerli markası

Millward Brown'ın düzenli olarak yaptığı dünyanın en değerli markalarını belirleyen BranZ Top 100 araştırmasında ilk kez Türk markaları incelendi. Milward Brown BrandZ Direktörü Peter Walshe, Türkiye'nin değerli markalarını değerlendirdi. "Ölçtüğümüz en değerli marka olan Garanti Bankası'nın 2.4 milyar dolarlık değeri var. Buna marka katkısı 3'tür. İş Bankası ile Garanti Bankası benzer değeri taşıyor ama marka değeri açısından 4'e denk geliyor" diyen Walshe, şirket değeriyle marka değeri arasındaki bağlantıya dikkat çekti. Türkiye'de değerlendirmeye alınan 25 markanın açıklanması öncesinde konuşan Walshe, bir kez akla giren bir markanın bir daha akıldan çıkmasının mümkün olmadığını belirterek, markanın sahip olduğu finansal değerlerin hepsini alıp fabrikaları, dağıtım ağı, arabaları gibi elle tutulur sahip olduğu değerleri ayıklayıp sadece markaya atfedilecek soyut finansal gelirlerini değerlendirmeye çalıştıklarını kaydetti.

MÜŞTERİ DEĞERİ BELİRLİYOR

Walshe, global BrandZ araştırmasında tüketicilerin marka ile kurduğu ilişkinin bir piramidinin oluştuğunu ifade ederek, şunları söyledi: "En yüksekte sadık tüketiciler, en altta sadece bilenler bulunuyor. Sadık tüketiciler marka katkısı dediğimiz kısmını oluşturuyor. Marka sebeplerinden dolayı o ürünleri alan kişilerin oranını belirliyor. Coca Cola için bu marka katkısı yüzde 80 olabilir. Elde ettiğimiz değerin yüzde 80'ini alıp 'marka değeri budur' diyoruz. Ortalama bütün şirketlerin değerlerinin 3'te 1'i marka olmaktan geliyor. Marka katkısı yüksekse daha yüksek gelir artışı olduğu görülüyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.