Cumartesi 02.06.2012 00:00

SIM kartlar değişiyor

Uzun zamandır devam eden SIM kart savaşının kazananı sonunda belli oldu.

Yeni SIM kart standardı nano-SIM'de son karar verildi. Avrupa Telekomünikasyon Standartları Enstitüsü (ETSI) Apple'ın tasarımını seçti. Kaybedenler ise Nokia, Motorola ve RIM oldu.
Apple geçtiğimiz yılın Mayıs ayında ETSI'ye daha küçük bir SIM kartının standart olarak kabul edilmesi yönünde bir plan sunmuştu. Darphane hizmetleri ve güvenli kart üretimi alanlarında çalışan Münih kökenli Giesecke & Devrient tarafından üretilmesi planlanan kart, Alman şirketin web sitesine göre 12,3 x 8,8 x 0,67 mm. ölçülerinde olacak. Bu da yeni standardın micro-SIM'lerden yüzde 40 daha küçük olması anlamına geliyor.
Aylardır süren çekişmede Nokia ve iş ortakları, micro-SD'ye benzer, ancak yeni bir form önermişti. Buna karşılık Apple'ın nano-SIM'i çerçevesi daha da inceltilmiş bir micro-SIM. ETSI'nin verdiği resmi isimle 4FF olarak anılan kartın genişlik ve uzunluğunun aynı olması, Nokia tarafından eleştirilmişti. Finlandiyalı firmanın uzmanları, bu ölçülerin kartı halihazırdaki micro-SIM yuvalarına yanlış yönde yerleştirilmesine yol açacağını öne sürmüşlerdi.
Piyasadaki kayda değer operatörlerin çoğunun desteğine sahip olan Apple, standardı belirlemiş olmanın verdiği avantajla iPhone 5 içinde yeni kartı kullanacak ve daha da ince bir telefonu piyasaya sürme şansını yakalayacak.
Kaynak : Hürriyet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.