Giriş Tarihi: 2.06.2012

Sosyal alışveriş fikri ödül getirdi

MIT Enterprise Forum Turkey ve Toyota işbirliğiyle düzenlenen İş Planı Yarışması sonuçlandı. Birinci Fatma Yalçın, 50 bin dolarlık ödülün sahibi oldu

Genç girişimcileri desteklemek amacıyla dünyaca ünlü teknoloji üniversitesi Massachusetts Institute of Technology (MIT) girişimiyle kurulan MIT Enterprise Forum Turkey ve Toyota'nın ikincisini düzenlediği İş Planı Yarışması tamamlandı. 2 bin 858 projenin yer aldığı yarışmada birinciliği "Kişisel Sosyal Alışveriş Kataloğu" adı altında alışveriş sitelerinde beğenilen ürünleri tek bir yerde kaydeden Curisma ekibi kazandı ve 50 bin dolarlık ödülün sahibi oldu. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt, "Türkiye'den de gençlerin kendi şirketlerini kurarak, markalarını yaratması lazım. Hem geçen yıl hem de bu yılki yarışmadan harika sonuçlar çıktı. Bizim için en önemli şey yarışmanın ardından bu girişimcilerin, projelerini hayata geçirip şirketlerini büyütmeleri" dedi.

25 BİN ÜYEYE ULAŞTI

Yarışmayı birinci olarak tamamlayan Curisma'nın CEO'su Fatma Yalçın fikrin ortaya çıkma sürecini şöyle anlattı: "İnternetten alışveriş yapmayı çok seviyordum. Ama çok zaman aldığını fark ettim. Çok ürün ve seçenek var. Bir blog yazmaya başladım ve çok tuttu. Daha sonra bir arkadaşımla bu siteyi kurmaya karar verdik. Hiç reklam yapmadan üye sayımız 25 bine ulaştı. Sitenin amacı, ihtiyaçlarınızı tamamen kişiselleştirerek, tüketicilere nokta atışı ürün sunmak." Yarışmanın ikincisi Gonnasphere'nin temsilcisi Taner Yıldırım ise 5 yıl sonra 10 üyeye ulaşıp, yıllık 5 milyon dolar ciro yapmak istediklerini belirtirken, üçüncü olan ekibin temsilcisi Sukan Külekçi ise "Hedefimiz Avrupa pazarı" dedi.
En çok başvuru yazılım sektöründen
MIT Enterprise Forum Turkey İş Planı Yarışması'na 2 bin 858 başvuru yapılırken, bunun yüzde 41'ini 21-25 yaş grubu oluşturdu. Başvurularda ilk sırayı yüzde 56 ile Marmara Bölgesi alırken, burayı yüzde 18'lik başvuru oranıyla İç Anadolu Bölgesi takip etti. Sektörlere göre dağılımda ise 'Yüksek teknoloji, telekomünikasyon ve yazılım' yüzde 23 ile başı çekerken bunu yüzde 20 ile 'Yaratıcı Alanlar', yüzde 11'le 'Eğlence, Hobi, Seyahat ve Turizm', yüzde 10'luk oranlar ile 'Enerji ve Çevre Koruma Hizmetleri' ve 'İnşaat, Mühendislik ve Ulaşım' öne çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.