Pazar 03.06.2012

Araplar'a Türk düğünü

Araplar'ın Türkiye hayranlığı dizilerden sonra düğün organizasyonu ihracatının da yolunu açtı. Araplar, organizasyon şirketlerinden Osmanlı düğünü istiyor

Türkiye Ortadoğu'daki Arap ülkeleri için bambaşka bir yere konumlandırıldı. Sinemadan spora, sanattan siyasete kadar pek çok alanda Araplar'ın Türkiye hayranlığı artıyor. Hayranlık ekonomiye de yansıyor. Arap ülkelerinden Türkiye'ye adeta turist akıyor. Krizdeki Avrupa'ya ihracatı daralan Türkiye malını Ortadoğu'ya satarak ihracatını artırmaya devam ediyor. Araplar Türkiye'de ev sahibi olmak için sırada bekliyor. Ortadoğu'nun bu hayranlığı Türkiye'yi yeni bir ihracat yolculuğuna çıkarıyor. Şöyle ki, birkaç yıl önce başladığımız Türk dizisi ihracatına bir başka kalem daha eklenmiş. O da düğün organizasyonu ihracatı. İstanbul'u düğün destinasyonlarının ilk sıralarına yerleştiren ve organizasyonlar için milyon dolarları gözden çıkaran Araplar şimdi kendi ülkelerinde de Osmanlı ihtişamıyla düğünler yapmak istiyor. Biz de bu hafta büyük düğün organizasyonlarıyla adını duyuran iki şirketin yolunu tuttuk.
350 YABANCI DÜĞÜN

Konuştuğumuz şirketlerden biri bu yıl dünyanın en büyük kuru gıda ve dondurulmuş et üreticisi İrfan Allana'nın oğlunun Çırağan Sarayı'ndaki düğün organizasyonunu yapacak olan A 46. 15 Haziran'da gerçekleşecek düğüne New York'tan Londra'ya, Mumbai'den Abu Dabi'ye kadar 750 davetli katılacak. Düğün gecesi semazen gösterisi de olacakmış. Şirket Abu Dabi'de bir Arap organizasyon firmasıyla ortak Ramazan eğlenceleri de planlıyor. Bir başka organizasyon da Candan Kıramer ve Betina Mahler'e ait. Bodrum'da bir Suudi Ailesi'ne görkemli düğün organizasyonu yapacaklar. Cremano Wedding ise Beyhan Bağış'ın Anatoli markası işbirliğiyle Dubai'de Osmanlı temalı bir düğün hazırlıyor. Öğrendiğimize göre bu yıl Suudi Arabistan, Ortadoğu ve Hindistan'dan düğün talepleri çok artmış. İstanbul'da bu yıl 350 yabancı düğünü yapılacakmış. Tabi, 150 bin dolardan başlayıp 2 milyon dolara kadar çıkabilen düğün organizasyonları istihdam da sağlayacak.
Düğün Abu Dabi'de, lojistik İstanbul'dan sağlanacak
Ortadoğu'nun bizim şirketlere olan ilgisinin nedeni ne?
Tasarım ve zevk. Bugüne kadar o pazar İngilizler'in olmuş. Yapanlar hep yabancı. Bizde hem Batılı gustosu var, hem de İstanbul'da yerleşik olmanızdan dolayı oryantal bir zevkiniz var. Sadece düğün değil, hükümet organizasyonları, Ramazan'da yapılan sokak süslemeleri... Yani ciddi bir sektör baktığınızda. Abu Dabi'de işi bize bağlayacaklar bütün lojistiğimizi buradan yapacağız.
Hazirandaki düğün sahibi neden İstanbul'u tercih etti?
Çünkü Türkiye ile iş yapan biri. İzmir'de yağ fabrikaları var. Allana Group, "İstanbul'un her geçen yıl düğünler için popüleritesinin artacağını düşünüyorum. Konuklara bu ülkenin nasıl bir ülke olduğunu göstermek istiyorum" diyor. Ailesi de Türkiye hayranı. Dubai'de yaşıyorlar. Aile "Hindistan'da da tanıdığımız üst düzey düğün organizasyon şirketleri var, ama burada her şeyi lokal çözelim istedik" diyor.
Bu yıl yığılmanın nedeni ne?
Sebebi "iki bayram arası düğün olmaz" inanışı. İstanbul, Ortadoğu'dan gelenlerin düğün yaptığı destinasyon haline geldi. İyi bir ekonomi oluşuyor.
Bu yılın modası Osmanlı düğünleri
Bu yılın düğün konsepti nedir?
Son dönemde dizilerin getirmiş olduğu saray ihtişamının popülerliğine bağlı olarak "Osmanlı-Saray Düğünü" en çok tercih edilen düğünler. Bu gerçekten bir ihtisas konusu ve biz bu çalışmalarda konunun uzmanları ile işbirliği içindeyiz. Anadolu'nun zenginliklerinden esinlenerek çok etkileyici kültürel hediyelikler ve bir dekorasyon markası yaratan Beyhan Bağış'ın Anatoli'si ile işbirliği yapıyoruz. Osmanlı-Saray düğünlerinin geleneklerine uygun olarak sofra aksesuarlarından nikah şekerlerine kadar her türlü ürünü tasarlayıp ürettiriyoruz.
Yurtdışında düğün organizasyonlarına başladınız. Hatta ortaklığnız dahi var. Anlatır mısınız?
Diziler nedeniyle Türkiye'deki yaşam tarzına olan talep de artış gösterdi. Ortadoğu ve Arap ülkeleri Türkiye'yi sadece tatil için değil, düğün törenleri için de tercih ediyor. Türkiye'deki trendleri ve düğün konseptlerini kendi ülkelerinde yapılacak bir törende uygulamak isteyenler de var. Cremano Wedding de başta Dubai olmak üzere bu ülkelerde farklı temalarda düğünler düzenliyor. Süreçte çok büyük değişiklikler olmuyor.
Her yıl düğünler % 20 artıyor
Sektör Türkiye'de 20 iş kolunu besliyor.
Her yıl ortalama 650 bin çift evleniyor.
Gelinlik için yılda 195 milyon $ harcanıyor.
Her yıl düğün sayısı yüzde 20 artıyor.
Türkiye'de yılda 350 yabancı düğünü yapılıyor.
Dünyada düğün sektörü
Balayına 8 milyar dolar harcanıyor.
Yıllık 19 milyar dolarlık düğün hediyesi alınıyor.
Dünyada en fazla düğün Las Vegas'ta yapılıyor.
Ortalama bin 100 dolarlık nişan yüzükleri tercih ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.