Rekabet Kurumu şikayetlerden şikayetçi
Rekabet Kanunu kapsamında değerlendirilme imkanı olmayan çok sayıda başvurunun Rekabet Kurumu'na iletildiği belirtildi.
Rekabet Kurumunun internet sitesinden yapılan açıklamada, 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un temel amacının rekabeti sınırlayıcı anlaşmaları, hakim durumun kötüye kullanılmasını ve rekabeti önemli ölçüde azaltacak birleşme ve devralmaları önlemek olduğu belirtildi.
Buna rağmen kuruma, Rekabet Kanunu kapsamında değerlendirilme imkanı olmayan çok sayıda başvurunun yapıldığı ifade edilerek,kapsam dışı olan başvurular ''Tüketicinin korunması ile ilgili Tüketici Kanunu kapsamındaki başvurular'', ''haksız rekabetin şikayet edildiği Ticaret Kanunu kapsamındaki başvurular'', ''ilgili idari otoritelerce düzenlenen sektörlere ilişkin başvurular'' olarak sıralandı.
Mesafeli satış sözleşmelerinin de Rekabet Kanunu kapsamında değerlendirilemediğinin altı çizilen açıklamada, yanlış ve yanıltıcı reklamların şikayet edildiği başvurular konusunda da kurumun herhangi bir işlem tesis etmeye yetkili olmadığı ve bu tür reklamlar hakkında işlem tesis etmeye yetkili idari otorite olarak, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde ''Reklam Kurulu''nun teşkil edildiği ifade edildi.
Ayıplı mal veya hizmetlere ilişkin düzenlemelerin ise Tüketici Kanunu'nda yer aldığına dikkat çekilen açıklamada, bu konuda da Rekabet Kurumu'nun herhangi bir yetkisinin bulunmadığı, şikayetlerin ''Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'' veya ''Tüketici Mahkemeleri'' tarafından değerlendirilebileceği anlatıldı.
Tüketici Kanunu kapsamında değerlendirilebilecek taksitle satış, devre tatil, paket tur, kampanyalı satış, kapıdan satış gibi satımlarda oluşabilecek ihtilaflarda da kurumun müdahale imkanı olmadığı bildirildi.
Avukatlık ya da eğitim - öğretim faaliyetleri gibi reklam yasağı bulunan çeşitli meslek gruplarında bu yasağa aykırı davrananlar hakkında, sigorta işlemlerinde sigorta bedelinin ödenmemesi ya da geç ödenmesi konusunda, bankaların müşterilerinden tahsil ettiği hesap işletim ücreti ya da kredi kartı ücretleri konusunda, kamu ihalelerinde ihaleyi düzenleyen kurumun yeterince rekabetçi ihale şartları belirleyememesi, belirli teşebbüs veya kesimleri kayıracak nitelikte ihale şartnamesi hazırlanması gibi hallerde, sağlık alanında hizmet sunan kamu ve özel sektör kuruluşların müşterilerin eksik bilgiye sahip olmasını kötüye kullanması gibi durumlarda, ilgili düzenleyici kurumlara başvurulması gerektiği ifade edildi.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA | TCMB duyurdu: Menkul kıymet tesisine ilişkin düzenleme kaldırıldı
- 2 Bakan Bayraktar duyurdu: BOTAŞ ve ExxonMobil, LNG ticaretine ilişkin işbirliği anlaşması imzaladı
- 3 Hatay'da 140 bin hak sahibi evlerine kavuşacak
- 4 11. Dönem Türkiye-Azerbaycan KEK Protokolü imzalandı
- 5 Bakan Bolat 'Son 12 ayın en yükseği' diyerek açıkladı
- 6 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 7 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 8 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 9 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 10 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza