Pazar 10.06.2012
Son Güncelleme: Pazar 10.06.2012

Koç'tan Beşiktaş'ı kurtarma reçetesi

Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, mali açıdan zor günler geçiren Beşiktaş için kurtarma reçetesi önerdi: "Kulübe gelen bağışlar vergiden düşsün"

Beşiktaş camiasında fikrine daima önem verilen Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç'u kendi adını taşıyan müzede görünce sohbet etme imkânı bulduk. Söz dönüp dolaşıp futbola geldi. BJK Başkanı Fikret Orman'ın kendisini ziyaret ettiğini hatırlattık. Rahmi Koç görüşmenin detaylarıyla ilgili bilgi verdi. Koç, "Başkan (Fikret Orman) söze 'sizden para istemeye gelmedim' diye başladı. Ben mesajı aldım. Önümüzdeki günlerde ben de iade-i ziyarete gideceğim" dedi. Birkaç hafta önceki röportajımızda Fikret Orman'a sorduğumuzda "Bu yıl için 120 milyon liraya ihtiyacımız var" demiş çıkış planını ise şimdilik açıklayamayacağını anlatmıştı. Sanırım bugün olağanüstü genel kurulda bu planlarını anlatacak. Rahmi Koç da sıkıntının farkında ve Beşiktaş'ın durumu sorulduğunda bir öneri getiriyor: "Beşiktaş'a bağışta bulunanlar için Maliye vergiden düşecek şekilde bir çalışma yapabilirse yardım edenlerin sayısı artar. Böyle bir uygulama halihazırda yok, şu an aklıma geldi. Vergisi ödenmiş bağış toplamak çok zor. Ama insanları yardım etmeye teşvik edecek bir uygulama getirmek lazım. Eğer hükümet Beşiktaş'ın kapanmasını istemiyorsa belki özel bir uygulama yapabilir. Başka türlü olmaz."

Akil adamlar
Koç önümüzdeki günlerde bir akil adamlar toplantısı yapılacağını söylüyor. Bu toplantıda Koç'un önerisinin gündeme gelebileceği izlenimini ediniyoruz. Koç, "Aslında bu sadece Beşiktaş için değil tüm kulüpler için de iyi olur" düşüncesinde.
"Sol gelirse Yunanistan Euro'dan çıkar"
Yunanistan'ın eurodan çıkma ihtimali olup olmadığına yönelik soruya Rahmi Koç, şu yanıtı veriyor: "Bunun seçimlerin sonucuna göre belli olacağını düşünüyorum. Zaten Avrupa'da bunu bekliyor. Ancak solcular gelirse kesin çıkacaklar." Koç, çıkışın Avrupa'ya etkisini de yorumluyor. Eurodan çıkışın birlik içinde yüzde 2'lik bir payla sadece psikolojik etkisi olacağını düşünüyor. Euro krizinin Türkiye'ye etkileyip etkilemeyeceğine yönelik olarak da Koç şu yorumu yapıyor: "Tedbirlerimizi alıyoruz. Farklı pazar çalışmaları var. Ancak Avrupa'nın sofistike bir dağıtım ve bakım sistemi var. Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da bu sistem çok gelişmiş değil."

'Ali'nin bırakmasında etkim elbette oldu'

Ali Koç'un Fenerbahçe Yönetim Kurulu'ndan ayrılması konusu da açılıyor. Rahmi Koç şunları söylüyor: "Yaydan çıkan ok, ağızdan çıkan söz, kaybedilmiş fırsat ve geçen zaman geri gelmez. Ali Koç'un Fenerbahçe yönetimini bırakmasında tabii ki etkim oldu. Holding onlara emanet. İşin başına geçmeyip, gerekli vakti harcamazlarsa zor olur. Şuan işin başında olma zamanı." Rahmi Koç'a kalabalık arasından sıyrılıp aklıma gelen "ABD'de simit zinciri kurma" işini soruyorum. Koç gayet ciddi şekilde "Yakında, 1 Temmuz'da açıklayacağız" diyor. Detayları anlatmaya başlıyor. Ancak sonra "Bu yaştan sonra ABD'de simit satmak için uğraşacağımı aklınız alıyor mu?" diyerek konuyu noktalıyor.

Fukuşima faciası Alaska'yı iptal ettirmiş

Koç'a bir ara gündeme gelen Alaska'ya gitme projesini de sorduk. Japonya'daki Fukuşima nükleer patlamasından sonra Alaska'nın havasına, suyuna, balıklarına radyasyon geldiği bilgisini aldığını ve 'gitmeyin' tavsiyesi üzerine o rotadan vazgeçtiğini anlattı. Koç bir soru üzerine "Alternatif rota hep var" yanıtını verdi.
40 yıldır çürümeye terkedilmiş, 1893'te İngiltere'de inşa edilen 119 yıllık Ysolt buharlı teknesini, Rahmi Koç Müzesi'ne bizzat Rahmi Koç elleriyle teslim etti. Tuzla'daki tersanede baştan aşağı yenilenen tekne için, İngiliz uzmanlar ve Türk ustalar 4 yıla yakın çalışmış. Koç, 'artık yuvasına koyacağız' dediği Ysolt'un denize inip inmeyeceğini bilmediğini ancak teknenin sağlam olduğunu anlatıyor. "Ysolt'u ben 'Keman gibi, çok zarif bir tekne' olarak görüyorum" diyen Koç, sırada yeni bir teknenin olduğunu söylüyor. Rahmi Koç Müzesi'nde Ysolt'un yanı sıra, 3 tane daha buharlı tekne bulunuyor. Yapım tarihleri 1800'lerin sonu ve 1900'lerin başı olan tekneler arasında Ysolt 1893 yapım tarihi ile en eski tekne olarak dikkat çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.