Pazar 10.06.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 09.06.2012

Perakendede federasyon krizi

Tescilli Markalar Derneği Başkanı Füsun Çevikel Kuran, "Bizi federasyona dernek olarak değil parçalayarak almak istiyorlar. Böyle olursa biz bu oluşumda asla yer almayız" dedi

Perakendecilerin 3 yıldır federasyon olmak için yaptığı çalışmalar bir türlü sonuca ulaşmadı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği'nin (AYD) başı çektiği federasyon çalışmalarıyla ilgili en son Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Füsun Çevikel Kuran isyan bayrağını çekti: "Bizi federasyona girmemekle suçluyorlar. TMD olarak her zaman federasyonun içinde bulunuruz ama derneği parçalayıp sadece üyelerimizi almak istiyorlar. Biz bu şekliyle federasyonda yer almayız" dedi. 60 yabancı markayı temsil ettiklerini dile getiren Kuran şöyle konuştu: "Sıfırdan dernek kurmaya çalışıyorlar. Mesela Elektronikçiler Derneği gibi bir çalışmaları var. Mevcut dernekleri parçalayıp yeni dernek kurma çabasına anlam veremiyorum. Biz Türkiye'de taklitle mücadele gibi çok önemli bir görevi üzerimize almış durumdayız. Yaptığımız baskınlarda bizi eleştiren markaların taklit ürün yaptığı gerçeğiyle karşılaştık."
BEŞ DERNEK BİRLEŞEBİLİRİZ
Federasyon olabilmek için 5 derneğin bir araya gelmesi gerektiğini vurgulayan Kuran BMD, AMPD, AYD, TMD ve TURYID (Turizm, Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği) derneklerinin birleşerek bir federasyon kurabileceğini belirterek, "Kesinlikle başkan olmak gibi bir derdimiz yok. Bu şekilde bir oluşuma gidilirse seve seve içinde yer alırız" dedi.

'YOK SAYMALARINA ANLAM VEREMİYORUM'
Derneğin sadece tekstil alanında değil sağlık ürünleri, gözlük, parfüm gibi taklidi fazla ürünlerin de haklarını korumak anlamında etkin olmayı hedeflediğini belirten Kuran, "Dünya markalarının ülkemizdeki haklarının korunması, kayıt dışı ekonomiyi kontrol altına almak ve haksız rekabeti önlemek adına derneğimiz, taklit üretim yapan birçok şahıs ve kuruluşu belirleyerek gerekli cezaların verilmesini sağladı. Bu derneği yok saymak fikrine anlam veremiyorum" dedi. Ekonomi içerisinde ithal edilen, yerel olarak üretilen ve dijital olarak indirilen taklit ürünlerin toplam değerinin büyük rakamlar ifade ettiğini vurgulayan Kuran, bunun da Gayrisafi Yurtiçi Hasıla'nın yüzde 1'ine tekabül ettiğini ifade etti.

HER YIL 4.4 MİLYAR DOLARLIK TAKLİT ÜRÜN İTHAL EDİLİYOR
Taklit ve korsanın Türkiye'deki toplam ekonomik değerinin yıllık 10.6 milyar dolar civarında olduğunu, her yıl 3.5 milyar ile 4.4 milyar dolar arasında olan taklit ürünün Türkiye'ye ithal edildiğini ifade eden Kuran, "Bu ürünler Türk tüketiciler tarafından tüketiliyor. Yerli üretim ve tüketim 2.6 milyar dolar ile 5.2 milyar dolar değerinde iken dijital korsanlık 400 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında değere sahip" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.