Pazar 10.06.2012

Şimdi alışveriş zamanı

21 günlük alışveriş festivali İstanbul Shopping Fest, Beyoğlu Tünel'den başlayan ve meydanda biten kortej yürüyüşüyle start aldı. 200 marka festivale özel yüzde 50'ye varan indirim yaptı. Etkinlikten 7 milyar liralık ciro bekleniyor

İstanbul'u bölgede bir alışveriş ve eğlence merkezi haline getirmeyi hedefleyen ve bu yıl ikincisi düzenlenen İstanbul Shopping Fest dün basladı. 21 gün sürecek etkinlik Beyoğlu Tünel'de yaklaşık 60 markanın sahibi ve üst düzey yöneticilerinin yanı sıra, yerel yöneticiler, restoran sahiplerinin katılımıyla gerçekleştirilen kortejle start aldı. Geçen yıl 40 gün süresince yurtiçi ve yurtdışından 5 milyon ziyaretçi ağırlayan festival, 2010'a göre İstanbul'da toplam alışveriş rakamını yüzde 26 artırmıştı. Ciro rakamı da 8 milyar liraya çıkmıştı.

200 MARKA KATILIYOR

Bu yıl İstanbul'a gelen turist sayısında yüzde 15-20 oranında artış beklediklerini ifade eden Istanbul Shopping Fest Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Turist sayısındaki artışa paralel olarak turistlerin harcamalarında da geçen yıla göre yüzde 40'lık bir artış öngörüyoruz. 200 marka özellikle turistler için festival boyunca farklı etkinlikler düzenleyecek" diye konuştu.
İLAÇ GİBİ GELECEK
Sezon ürünlerinde yüzde 50'lere varan indirimler, kampanyalar ve çekilişlerin yanı sıra her haftasonu Anadolu ve Avrupa yakasında birer AVM'de alışveriş partileri düzenleneceğini söyleyen Yılmaz, "İndirimlerin ortalaması yüzde 30 olacak ama markalar kendi inisiyatiflerinde indirimleri yüzde 50'ye hatta daha da üzerine çıkarabilecek" dedi. ISF Eş Başkanı Mehmet Nane ise, "Sadece mağazalar değil, simitçi de kokoreççi de bu festivalden yararlanacak. Festival piyasaya ilaç olacak" dedi.
Yabancı turist sayısı 1 milyonu görecek
Geçen yıl yabancı kart harcamalarında 252 milyon liralık değişimyaratan festivalde bu yıl kredi kartı ile 40 lira ve üzerinde gerçekleşen işlem adedi 154 milyon 118 bin 993 oldu. Festival sayesinde ticaret hacmi yüzde 41 arttı, 1.8 milyar TL ciro yakalandı. Yerli müşterilerin yüzde 67'si, yabancı müşterilerin ise yüzde 83'ü İstanbul Shopping Fest etkinlik tarihleri arasında alışveriş yaptı. Yabancı müşterilerden İstanbul Shopping Fest kapsamında alışveriş yapanların yüzde 74'ü özel indirimlerden yararlandı. Geçen yıl haziranda İstanbul'a gelen yabancı turist sayısı 773 bin civarındaydı. Bu yıl hedeflenen bu rakamın 900 binin üzerine çıkması hedefleniyor.
TAX FREE FIRSATI
Yabancı turistler geçen yıl olduğu gibi yaptıkları harcamaların vergisinin bir kısmını geri alabilecek. Bunun için alışveriş merkezlerinde ve şehrin bazı noktalarında tax free stantları kuruldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.