Salı 19.06.2012
Son Güncelleme: Salı 19.06.2012

Komşu'da alışveriş turuna çıkıyoruz

Türkler zor durumdaki Komşu'nun mallarına talip oldu. Yunanistan seçimlerinin sonuçlarını bekleyen firmalar özelleştirme ihaleleri için kolları sıvadı. Doğrudan yatırım yapanların sayısı ise artıyor

Özelleştirme sürecinde 50 milyar euroluk varlığını görücüye çıkaran Yunanistan'ın mallarına Türk firmalarının ilgisi zirve yaptı. Seçim öncesinde pazar araştırması yapan Türk firmaları, özelleştirme programına devam eden hükümetin kurulma ihtimaliyle harekete geçti. Özelleştirme programı dışında Yunan firmalarını almak isteyenler de var. Doğuş Grubu Yunanistan'da 4 marina alırken, Pak-Maya ve Çukurova Grubu da satın almalarla bölgede büyüme kararı aldı.
TURİZM VE ENERJİ

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk-Yunan İş Konseyi Başkanı Selim Egeli, "Seçimler öncesi araştırma yapan firmalar sonuçları bekledi. Kazanan partiler özelleştirme programına kaldığı yerden devam edeceğe benziyor. Birçok grup özellikle turizm ve enerji projeleriyle ilgileniyor" dedi. Birçok Yunanlı şirketin de ülkedeki kriz nedeniyle ana faaliyetlerini Türkiye'ye kaydıracağını belirten Egeli, "Yazılım, gıda ve inşaat alanında Türkiye'yi ana merkezleri yapmak isteyen firmalar var. Yunanistan yerine 70 milyonluk güçlü bir pazara sahip olan Türkiye'ye gelmek istiyorlar. Almanya ve Fransa pazarına gidip orada tutunmak yerine kültürel yakınlıkların olduğu Türkiye'yi daha iyi bir seçenek olarak görüyorlar" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.