Perşembe 05.07.2012

ACE'den veri güvenliği raporu

Veri iletimi, depolama, sosyal ağların kullanımı her alanda giderek daha fazla yer edinirken veri güvenliği konusundaki endişeler de artıyor. Avrupa Komisyonu, ACE European Insurance sponsorluğunda yayınladığı 'Stratejik Risk-Veri Güvenliği' adlı raporda veri güvenliği ihlallerinin artışı ve bunun maliyeti konusundaki kritik değerlendirmelerini paylaştı. Yapılan araştırmaya göre, kurumların 2008'den 2010 yılına kadar veri ihlali nedeniyle yaşadığı maliyet artışlarında ciddi artış gözlendi. 2008 yılında veri ihlali nedeniyle oluşan maliyet ortalama 6 milyon 655 bin dolar seviyesindeyken, bu rakam 2009'da 6 milyon 751 bin dolara ve 2010'da da 7 milyon 241 bin dolara çıktı. Raporda, veri güvenliği ihlalleriyle ilgili şirketlere veri ihlalinin sebep ve sonuçlarını riskin büyüklüğüne göre hesaplamaları, kriz yönetim planlarında mutlaka konuyla ilgili yazılı senaryolara yer vermeleri, sistemlerini düzenli olarak kontrol etmeleri gibi somut önerilerde de bulunuldu. Siber güvenlik konusunun da işlendiği raporda, ACE Kıta Avrupası IT Underwriting (Teknik) Müdürü Patrick Pouillot, "Siber saldırılar artık sadece suç örgütlerinden veya politik organizasyonlardan değil kendisine zarar verdiğini düşünen bir şirketi cezalandırmak isteyen bireylerden de gelebiliyor' tespitinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.