Cuma 06.07.2012

Hedef beş yılda üç kat büyümek

Pepsi ile Unilever'in çay markası Lipton'un birlikte buzlu çay (ice tea) satmak için kurduğu PLI'nın başkanı Stanislas Auber, Türkiye'de 5 yılda satışları 3'e katladıklarını ve gelecek 5 yılda da hedeflerinin 3 kat büyümek olduğunu söyledi. Türkiye'nin 70 ülke içinde en büyük 5'inci pazarları olduğunu kaydenen Auber, "1993'ten bu yana Türkiye'deyiz. 5 milyar liralık toplam içecek pazarı içinde buzlu çayın pazar payı yüzde 6 (300 milyon lira). Amacımız içecek pazarında payımızı artırmak" dedi. En yakın rakiplerinden 3 kat fazla pazar payına sahip olduklarını söyleyen Pepsico Kıdemli Pazarlama Müdürü Deniz Aktürk Erdem ise Uzakdoğu'da 25-30 litre olan kişi başına buzlu çay tüketiminin Türkiye'de 1 litre olduğunu daha gidelecek çok yol olduğunu kaydetti.

EKONOMİ


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.