Perşembe 12.07.2012
Son Güncelleme: Perşembe 12.07.2012

Ramazanda zam yok indirim var!

Yağışların ardından gelen sıcaklar iftar sofralarına yarayacak. Üretimi artan sebze ve meyvenin fiyatı düştü. TGDF Başkanı Şemsi Kopuz, "Ramazanda gıdaya zam yok, indirim var" müjdesi verdi

Ramazan ayı yaklaşırken tüketicilerin "Gıda fiyatları artacak mı?" sorusuna yanıt Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) Başkanı Şemsi Kopuz'dan geldi. Ramazanda herhangi bir zam beklemediklerini vurgulayan Kopuz, "Aksine geçen yıla oranla sebze ve meyve fiyatlarında düşüş var. Tüketici, ramazan ayında pek çok gıda ürününü geçen yılın altındaki fiyatlarla satın alacak" dedi. Sektör olarak hazırlıklarının tamamlandığı bilgisini veren Kopuz, ramazan ayı süresince hemen hiçbir gıda ürününün temininde sıkıntı yaşanmayacağını, et, tavuk, bakliyat, çay, şeker gibi ana girdilerin fiyatlarında da herhangi bir değişim olmayacağını kaydetti.
"FIRSATÇILIĞA İZİN YOK"
Her ramazanda gıda ürünlerine zam konusunun gündeme getirildiğini anımsatan Kopuz, "Global ölçekte hammadde fiyatlarında yaşanan artışa karşın, sanayici olarak gıda ve içecek ürünlerine zam yapmadık, kimsenin de fırsatçılık yapmasına izin vermeyeceğiz" dedi. Ramazan'da çok talep almasına paralel olarak hurma fiyatlarında bir artış olduğuna dikkat çeken Kopuz, spekülatif hareketlere yönelik fiyat artışlarını ise takip edeceklerini belirtti. Kopuz, iklim şartlarında ve rekoltede çok büyük ve beklenmedik değişiklikler olmadığı takdirde önümüzdeki aylarda da fiyatların normal seyretmesini beklediklerini söyledi.
OTEL YERİNE ÇADIRDA İFTAR
Ramazan ayı yaklaşınca özel sektör firmalarının iftar programlarıyla alakalı bir kısım taleplerin geldiğini belirten Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, iftarların otellerde yapılması yerine çadırlarda yapılması konusunda firmalara öneri götürdüklerini, firmaların da bu öneriyi çok sıcak ve olumlu karşıladığını ifade etti.
ET FİYATLARI DENGELENDİ
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine bakıldığında bir önceki aya göre fiyatlardaki en önemli düşüşün ana harcama grupları arasında yüzde 3.42 oranla gıda ve alkolsüz içecekte göze çarptığını belirten Kopuz, "Tereyağı, tavuk eti ve sütte yüzde 2'ye yakın bir fiyat indirimi yaşanırken, domates, kabak, taze fasulye, patlıcan ve patates gibi ürünlerde bu oran yüzde 8 ile yüzde 47 arasında değişiyor. Kırmızı ette de fiyatlar dengeye kavuştu. Ramazan alışverişi yapmak isteyen şu an yapsın. Ramazanda fiyat düşüşleri daha yavaş olur" şeklinde konuştu.
BU YIL SEBZE MEYVE BOL
İstanbul Meyve Sebze Komisyoncu ve Tüccarları Derneği Başkanı Burhan Er, hava ve iklim koşulları müsait olduğu sürece fiyat yükselişinin söz konusu olmayacağını söyledi. Sebze ve meyve fiyatlarında fiyat düşüşünün devam ettiğini dile getiren Er, "Sebze ve meyve üretimi çok bol bu yıl. En kaliteli domates bile 80 kuruş ili 1 lira arasında" dedi.
ET VE SUCUK FİYATI ARTMAZ
Kayseri Ticaret Borsası Başkanı Şaban Ünlü, Ramazan ayında et ve sucuk fiyatlarında artış olmayacağını, pastırmada ise yüzde 10 seviyelerinde bir zam beklentisi bulunduğunu söyledi. Ünlü, ramazan ayında piyasaya birçok et ürünü gireceğini de hatırlatarak vatandaşı sağlıklı ürünler kullanma noktasında uyardı. Piyasada hem sağlık açısından hem de dini açıdan uygun olmayan ürünlerin bulunduğunu vurgulayan Ünlü, "Vatandaşlarımıza güvenilir markalardan alışveriş yapmasını öneriyorum" diye konuştu. Ünlü, perakende sucuğun 25-30, but pastırmanın 50-55 ve sırt pastırmanın 55-60 liradan satıldığı bilgisini verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.