Cuma 13.07.2012 00:00
Son Güncelleme: Cuma 13.07.2012 16:03

Elektrikte yine rekor

Yaz aylarının gelmesi Türkiye klimalara yüklendi. Elektrik tüketiminde yine rekor artış getirdi.

Dün (12 Temmuz Perşembe) elektrik tüketimi 756 milyon 435 bin kilovata çıkarak Cumhuriyet tarihi rekorunu yeniledi.Haziran ayı ortalamasında günlük 600 milyon kilovat seviyelerinde oluşan elektrik tüketimi 10 Temmuz 2011'de 744 milyon, 11 Temmuz'da ise 752 milyon kilovata ulaşmıştı.
30 MİLYON TL
Türkiye serinlemek için Mayıs-Haziran dönemine göre günlük ek yaklaşık 100 milyon kilovata yakın elektrik tüketti. Tüketim en çok 14.50 saatinde elektrik tüketti. Yetkililer, klima tüketimine bağlı olarak gerçekleşen artışın rakamsal değerinin ortalamada günlük 30 milyon TL fatura çıkardığını söyledi. Tüketim artışına neden olan illerin başında ise İstanbul, Antalya ve Güneydoğu'daki tarımsal sulama tesisleri geliyor.
1 DERECE 1,5 MİLYAR DOLAR
Yetkililer, hava sıcaklığı ile ilgili ilginç detayı ortaya koydu. Yaz aylarında hava sıcaklığında 1 derece artışın 1000 megavatlık bir elektrik santrali ile karşılandığı bilgisi verildi. "Bunun da bedeli neredeyse 1,5 milyar dolar" değerlendirmesi yaptı.
İMDADA İTHALAT YETİŞTİ
Elektrik tüketimindeki artışa elektrik ithalatı yetişti. Avrupa'ya bağlanan Türkiye elektrik tüketiminin yoğun olduğu saatlerde günlük 18 milyon kilovat elektriği Bulgaristan üzerinden ithal etti. Bu tüketimin yüzde 2'sine denk geldi. Suriye'ye ihracat ise devam etti.
Mehmet Nayır - Sabah.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.