Salı 17.07.2012
Son Güncelleme: Salı 17.07.2012

Türk Telekom'un kârı yüzde 25 arttı

Türk Telekom'un net kârı ilk yarıda % 25.7 artışla 1.4 milyar liraya çıktı. Satış gelirleri yüzde 4.9 artarak 6.1 milyar liraya yükselen şirketin ilk 6 aylık yatırım miktarı da 1 milyar TL'yi geçti

Türk Telekom, 2012 ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Grubun yatırımları yılın ilk yarısında 1 milyar TL'yi aştı. Net kârı yılın ilk yarısında yüzde 25.7 artışla 1.4 milyar TL olan şirketin, satış gelirleri de yüzde 4.9 artışla 6.1 milyar TL'ye ulaştı. İkinci çeyrekte de net kâr, TL'nin değer kazanmasının net finansman giderlerini azaltmasıyla yıllık yüzde 24.5 artışla 629.6 milyon liraya yükseldi. İkinci çeyrekte satış gelirleri ise yüzde 7.2 yükselişle 3.18 milyar liraya ulaştı. Yatırım harcamaları da ikinci çeyrekte yüzde 19.5 artarak 677 milyon TL oldu.

AVEA GELİRLERİ ARTTI
81 ilde fiber dönüşümüne hız veren Türk Telekom Grubu'nun bu yatırımları ile 1.26 milyon hane fiber kapsamına alındı. Grubun çalışan sayısı ise, altı ayda bin 323 kişi artarak 36 bin 209'a ulaştı. Türk Telekom'un bağlı ortaklığı Avea'nın gelirleri de ikinci çeyrekte yüzde 13 artarak rekor seviyede olan 856 milyon TL'ye ulaştı. Şirketin abone sayısı da yüzde 6.3 yükselişle 13 milyona çıktı. Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani, "İkinci çeyrekte de güçlü operasyonel ve finansal performansını sürdürdük" dedi.
1.26 MİLYON HANEYE FİBER
Sabit geniş bant şebekesine özellikle de eve/binaya kadar fibere (FTTB/FTTH) yatırım yapmaya devam ettiklerini ifade eden Kanafani, "1.26 milyon haneyi kapsadık. Perakende internet şirketimizin ADSL müşterileri arasında sınırsız paket kullananların payı, artan data tüketimi ve hız iştahı yönündeki açık eğilimi ortaya koyarak, ikinci çeyrekte yüzde 68'e ulaştı ve ortalama aylık kullanım 23 GB olarak gerçekleşti" dedi. Fiber üzerinden sunulan hızla, müşterilerin çevrimiçi geçirdikleri sürede daha fazla data tüketmelerini sağladıklarını belirten Kanafani, "Fiber teklifimizin doğal bir uzantısı olarak, TV ürünümüz beklentilerimizin de ötesine geçen çok başarılı Tivibu Ev (IPTV) ile ivme kazanmaya devam ediyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.