Perşembe 19.07.2012
Son Güncelleme: Perşembe 19.07.2012

Tüketiciyi üzen bankaya 5'li kıskaç

Finansal İstikrar Komitesi, BDDK, TMSF, SPK, Merkez Bankası ile birlikte kredi kartı ücretleri ve komisyonlar için çalışma başlattı. Ücretlere standart getirilecek

Ekonomi yönetimi finansal tüketicinin korunması için harekete geçti. Finansal İstikrar Komitesi, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), Hazine, Merkez Bankası ve Sermaye Piyasası Kurulu birlikte çalışarak standart belirleyecek. Eylem planı hazırlanıyor. Buna göre, kredi kartı ve hesap işletim ücretlerine standart getirilecek. Bankalar yazılı talep formu olmadan tüketicilere kredi kartı gönderemeyecek. Kredili mevduat hesabı (KMH) sözleşmeleri yeniden ele alınacak. Tüketicinin sözleşmede talep etmemesi halinde KMH açılamayacak. Ekonomi Gazetecileri Derneği'nin toplantısında konuşan BDDK Başkanı Mukim Öztekin bankaları "Kısa vadeli kâr peşinde koşmayın" diye uyardı.

ALDATANA CEZA VERİRİZ

Bankaların ücret ve masraflardan sağlanacak kısa vadeli kâr yerine uzun vadeli hareket etmesi gerektiğini söyleyen Öztekin, "Herkes kafasına göre komisyon alamaz. Faizleri biz belirlersek liberal ekonomi olmaz. Masraflar ilan edilsin. Tüketici düşük masraflı olanı tercih etsin. Bir yerde peynir 5 TL başka yerde 10 TL ise 5 TL olanı tercih edersin. Tüketici de böyle düşünsün. Kredi kartı aidatı almayan bankalar da var. Ücretler fahiş olmasın, tüketici mağdur edilmesin. Talimatımızı yerine getirmeyene gereğini yaparız. Müşteriyi aldatan olursa cezası verilir" dedi.
Ücreti yüksek kart almam
Sözleşmede belirtildiği sürece bankaların kart bedeli alabileceğini vurgulayan Öztekin, şöyle konuştu: "Ben bir tartışmaya girmek istemiyorum. Sonuçta bir bedel. Bankacıların lehine konuştuğumu da zannetmeyin. Kredi kartı konusunda bizim harcama kültürümüzde bir eksiklik var. Tüketicimizin de o noktada bilinçlendirilmesi gerekiyor. Ben de kredi kartı kullanıyorum, yüksek aidatlıysa almıyorum. Ya da (sende bak mevduatım var) diye itirazımı yapıyorum, ödemiyorum ben."
Ben de kredi mağduru oldum
Kendisinin de kredili mevduat hesabıyla ilgili sorun yaşadığını anlatan Öztekin, "Yüzde 5.75 faiz ödedim. Haberim yok kredi mevduat hesabı açmışlar. Bir bayramın yarım tatiline rastlamış, orada kredi kartıma tam ödeme talimatı vermişim, ödemeyi de unutmuşum. Bir baktım 5.75 faiz işletilmiş" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.