Perşembe 19.07.2012 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 19.07.2012 14:45

Türkiye genişbantta büyüyor

OECD Genişbant İnternet Raporuna göre, Türkiye, sabit genişbant penetrasyon yüzde artışı sıralamasında OECD ülkeleri arasında 6'ıncı oldu.

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) Genişbant İnternet Raporuna göre, Türkiye, sabit genişbant penetrasyon yüzde artışı sıralamasında OECD ülkeleri arasında 6'ıncı oldu. Yüzde 3,6'lık sabit genişbant penetrasyon artış yüzdesiyle Türkiye, sıralamada 28 ülkeyi geride bıraktı.
OECD'nin Aralık 2011 verilerine göre, sabit genişbant penetrasyon yüzde artışında listenin ilk sırasında Polonya bulunurken, Polonya'yı Şili ve Yunanistan takip etti.
Söz konusu sıralamada Türkiye, OECD ülkeleri arasında 6'ıncı olurken, yüzde 3,6'lık sabit genişbant penetrasyon artış yüzdesiyle 28 ülkeyi geride bıraktı.
Fiber bağlantı yüzdesinde Türkiye 12'inci sırada
Toplam genişbant kullanıcıları içindeki fiber bağlantı yüzdesine bakıldığında Türkiye 27 ülke arasında 12'inci sırada yer alarak Fransa, Almanya, Kanada ve Finlandiya gibi birçok ülkeyi geride bıraktı. Aynı sıralamada Japonya ilk sırada yer alırken, Japonya'dan sonra Kore ve Slovakya ilk üç sırada yer aldı.
Öte yandan, Türkiye 100 kişi üzerinden kullanıcı rakamlarına bakıldığında, sabit ve mobil genişbant penetrasyon oranında son sıralarda yer buldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.