Son Güncelleme: Cumartesi 21.07.2012
Türkiye yükselen bir yıldız gibi
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç Avrupa ve dünyada yaşanan krize rağmen Türkiye'nin yükselen bir yıldız gibi olduğunu belirterek, "Avrupa'daki kriz Türkiye için bir fırsat olacak. İyi idare edilebilirse Türkiye'nin istikbalini çok parlak görüyorum" dedi.
AVRUPA'DA MARKA
Avrupa'da fiyatların ucuzlamasına rağmen marka almanın cazip olmadığını söyleyen Koç, "Niye değil? Çünkü baktığınızda iş hukuku, sendikalar ve kâr marjları çok cazip değil. 'Problemsiz pazarlar' diyebilirsiniz. Ama risk olmazsa onun geri dönüşü de o kadar az oluyor" dedi.
DEDEMİN ÜÇ NASİHATI OLDU
Vehbi Koç ile anılarını da anlatan Koç, "Bayramlarda para verirdi. Yepyeni kullanılmamış banknotlar cebinde bulundururdu. Onları gözümüz gibi saklardık" dedi. Dedesinin iş hayatında da uyguladığı nasihatlar verdiğini söyleyen Koç, unutamadıklarını şöyle anlattı: "Birincisi 'her zaman randevularına saatinde gitmek lâzım' derdi. İkinci olarak karşınızdaki insanı dinlemenin ne kadar önemli olduğunu söylerdi. Üçüncüsü de 'bir şeye reaksiyon vereceksen 24 saat bekle' derdi."
ENGELLİLER KAMPANYASI
Holding'in başlattığı engellilerle ilgili projeye de değinen Koç, "8.5 milyon engelli var ülkemizde. Hem toplumu bilinçlendirmek hem engelli dostu çalışma ortamı yaratmak hem de engelli dostu üretim yapmak istiyoruz. Bugün Washington'da Senato'ya gittiğiniz zaman tuvaletlerde bir normal bir de tekerlekli sandalyelilerin kullanacağı ayna var" dedi. Koç, 'Meslek lisesi memleket meselesi' projesinin de şirketler üzerinden devam edeceğini anlattı.
60 YAŞINDA ŞAPKAMI ALMAM
Koç Holding'deki '60 yaşında emeklilik kuralı' hatırlatıldığında da Mustafa Koç, şöyle dedi: "60 yaş kuralı bence bu devirde geçerliliğini kaybetmeye başladı. İnsanlar sağlıkları elverdikçe çok verimli olabiliyorlar. O yüzden o paradigmayı da belki kırmak lazım. Bunu işin sahibi, ortağı olarak söylüyorum, ben 60 yaşımda şapkamı alıp gitmem gibi bir şeyin söz konusu olmayacağını gayet iyi biliyorum."
İNGİLİZ KRİZDE BEKO ALDI
İngiltere'de krizden sonra Beko'nun yüzde 2-3 pazar payı elde ettiğini söyleyen Koç, "Kriz olunca insanlar biraz daha tasarrufa önem verdi. İkinci derecedeki markaya güvendikleri, harcadıkları para ile ürün kalitesini karşılaştırdıkları zaman ne kadar iyi bir yatırım yapabileceklerini gördüler. Bu sebeple çoğu insan Beko markasına yöneldi" dedi.
RAMAZANI ÇOK SEVERİM
Ramazan ayını çok sevdiğini anlatan Koç, "Bu ayda insan kendini daha fazla dinliyor. İçeride kalınıp daha az dışarı çıkılıyor" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 BioNTech 315 milyon euro zarar etti
- 2 Anlaşma imzalandı: Karpowership, Petrobras ile doğal gaz projeleri geliştirecek
- 3 SON DAKİKA: Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan "KDV oranları artırılacak" iddiasına yalanlama
- 4 SGK ve İŞKUR, TÜBİTAK ile işbirliği protokolü imzaladı
- 5 Hazine 55 milyar lira borçlandı
- 6 "Aile Sosyal Destek Programı"yla 7,4 milyon haneye ulaşıldı
- 7 Türkiye'nin 2. astronotu Atasever 7 bilimsel deneye imza atacak
- 8 Tarımda başarı! Ektiği bitkiyi 200.000 TL'den satışa çıkardı
- 9 Türkiye'nin tohumda İsrail'e bağımlılığı yok
- 10 Türkiye'de 54 ilin ihracatı artış gösterdi