Pazar 22.07.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 21.07.2012

Türkiye yükselen bir yıldız gibi

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç Avrupa ve dünyada yaşanan krize rağmen Türkiye'nin yükselen bir yıldız gibi olduğunu belirterek, "Avrupa'daki kriz Türkiye için bir fırsat olacak. İyi idare edilebilirse Türkiye'nin istikbalini çok parlak görüyorum" dedi.

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, ekonominin gayet iyi durumda olduğunu belirterek, "Avrupa'da ve dünyada imaj olarak da çok iyiyiz. Avrupa'ya veya Batı dünyasına baktığınız zaman 2008'den sonra yaşananlar belli. Türkiye hakikaten yükselen bir yıldız gibi" dedi. SABAH yazarı Şelale Kadak'ın aHaber'de yayınlanan İş'te Hayat programına konuk olan Koç, Avrupa'daki krizle ilgili değerlendirmelerde de bulundu. Krizin ne zaman biteceğini ve ne kadar derin olduğunu hâlâ kimsenin bilmediğini söyleyen Koç, "Bugün Avrupa'ya gittiğimiz zaman 'Buraya gelmek, AB'ye girmek istiyordunuz iyi ki girmemişsiniz' demeye başladılar" dedi. Avrupa'daki krizin Türkiye için bir fırsat olduğunu da dile getiren Koç, şöyle konuştu: "Buraya gelip yatırım yapmak isteyen çok insan oluyor. Ortadoğu'da ciddi bir para var ve bunun bir yere gitmesi lazım. Ben uzun vadede Türkiye'nin eğer iyi idare edilebilirse istikbalini çok parlak görüyorum" dedi. Pazar çeşitlendirmesi yapılsa da Avrupa'da yaşanan krizden ihracatın etkilenebileceğini söyleyen Koç, "Elektronikte, özellikle televizyonda bu etki var. Ama Avrupa da hep böyle devam etmeyecek. Bir yerde muhakkak geri bir şey olacak."

AVRUPA'DA MARKA

Avrupa'da fiyatların ucuzlamasına rağmen marka almanın cazip olmadığını söyleyen Koç, "Niye değil? Çünkü baktığınızda iş hukuku, sendikalar ve kâr marjları çok cazip değil. 'Problemsiz pazarlar' diyebilirsiniz. Ama risk olmazsa onun geri dönüşü de o kadar az oluyor" dedi.
DEDEMİN ÜÇ NASİHATI OLDU
Vehbi Koç ile anılarını da anlatan Koç, "Bayramlarda para verirdi. Yepyeni kullanılmamış banknotlar cebinde bulundururdu. Onları gözümüz gibi saklardık" dedi. Dedesinin iş hayatında da uyguladığı nasihatlar verdiğini söyleyen Koç, unutamadıklarını şöyle anlattı: "Birincisi 'her zaman randevularına saatinde gitmek lâzım' derdi. İkinci olarak karşınızdaki insanı dinlemenin ne kadar önemli olduğunu söylerdi. Üçüncüsü de 'bir şeye reaksiyon vereceksen 24 saat bekle' derdi."
ENGELLİLER KAMPANYASI
Holding'in başlattığı engellilerle ilgili projeye de değinen Koç, "8.5 milyon engelli var ülkemizde. Hem toplumu bilinçlendirmek hem engelli dostu çalışma ortamı yaratmak hem de engelli dostu üretim yapmak istiyoruz. Bugün Washington'da Senato'ya gittiğiniz zaman tuvaletlerde bir normal bir de tekerlekli sandalyelilerin kullanacağı ayna var" dedi. Koç, 'Meslek lisesi memleket meselesi' projesinin de şirketler üzerinden devam edeceğini anlattı.
60 YAŞINDA ŞAPKAMI ALMAM
Koç Holding'deki '60 yaşında emeklilik kuralı' hatırlatıldığında da Mustafa Koç, şöyle dedi: "60 yaş kuralı bence bu devirde geçerliliğini kaybetmeye başladı. İnsanlar sağlıkları elverdikçe çok verimli olabiliyorlar. O yüzden o paradigmayı da belki kırmak lazım. Bunu işin sahibi, ortağı olarak söylüyorum, ben 60 yaşımda şapkamı alıp gitmem gibi bir şeyin söz konusu olmayacağını gayet iyi biliyorum."
İNGİLİZ KRİZDE BEKO ALDI
İngiltere'de krizden sonra Beko'nun yüzde 2-3 pazar payı elde ettiğini söyleyen Koç, "Kriz olunca insanlar biraz daha tasarrufa önem verdi. İkinci derecedeki markaya güvendikleri, harcadıkları para ile ürün kalitesini karşılaştırdıkları zaman ne kadar iyi bir yatırım yapabileceklerini gördüler. Bu sebeple çoğu insan Beko markasına yöneldi" dedi.
RAMAZANI ÇOK SEVERİM
Ramazan ayını çok sevdiğini anlatan Koç, "Bu ayda insan kendini daha fazla dinliyor. İçeride kalınıp daha az dışarı çıkılıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.