Perşembe 26.07.2012 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 26.07.2012 13:33

Turkcell'den rekor büyüme

İlk çeyrekteki başarılı sonuçlarıyla 2012'ye hızlı bir başlangıç yapan Turkcell, yılın ikinci çeyreğinde performansını daha da artırarak tarihinin rekor gelirine ulaştı.

Turkcell yoğun rekabetin yaşandığı Türkiye'deki toplam abone sayısını 200 bin artışla 34,7 milyona çıkardı ve konsolide gelirlerini yıllık bazda yüzde 13 oranında büyüttü.
Türkiye'nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, 2012 yılı ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grup gelirleri, yüzde 37 oranında büyüyen grup şirketleri ve Türkiye'de yıllık yüzde 6 büyüyen mobil ses gelirlerinin katkısıyla 2,56 milyar TL olarak gerçekleşti. Konsolide gelirlerini yıllık bazda yüzde 13 oranında büyüten Turkcell, böylece son üç çeyrek üstüste çift haneli gelir artışı sağlamış oldu. Grup AVFÖK'ü, bir önceki yıla kıyasla yüzde 8 büyüyerek 779 milyon TL'ye yükselirken, 2012 ikinci çeyrek net karı 534 milyon TL oldu. Turkcell'in 2012 ilk yarıyıl gelirleri de yüzde 13 artışla 4,9 milyar TL oldu ve tüm yarıyıl gelirleri içerisinde en yüksek seviyeye ulaştı.
TURKCELL'LİLER DAHA UYGUN FİYATLARLA DAHA ÇOK KONUŞTU
Turkcell'in faturalı abone sayısı bir önceki çeyreğe göre 600 bin artışla 12,6 milyona ulaşırken toplam abone sayısı bir önceki çeyreğe 200 bin artışla 34.7 milyon oldu. Abone başı aylık ortalama kullanım yıllık yüzde 14 artışla 250 dakikaya yükselirken, Abone Başı Aylık Geliri (ARPU) ise mobil internet gelirlerindeki artışın da etkisiyle bir önceki yıla göre yüzde 6 oranında artarak 20,7 TL oldu.
TURKCELL T SERİSİ TELEFON SATIŞLARI 500 BİNİ AŞTI
Turkcell'in 2012'nin ikinci çeyreğinde mobil internet gelirleri yıllık yüzde 44 oranında artarak 240 milyon TL oldu. Bu artışta yıllık bazda yüzde 71 (2 milyon adet) artarak toplam 4,8 milyona ulaşan şebekedeki akıllı telefon sayısı etkili oldu. En zengin cihaz portföyüyle akıllı telefon satışlarında lider konumda bulunan Turkcell İletişim Merkezleri bu başarıya büyük katkı sağlarken mobil genişbantı Türkiye'ye yayma vizyonu ile pazara sürülen Turkcell markalı T serisi akıllı telefon satışları 500 bini aştı. Turkcell kısa süre önce lanse edilen Turkcell MaxiPLUS5'in yanı sıra iş dünyası için tasarlanan Turkcell MaxiPRO5'i de yakın zamanda müşterilerinin beğenisine sunacak.
TURKCELL 3G 3 YAŞINDA
3G'nin lanse edildiği 2009 Temmuz ayından bu yana geçen zamanda toplamda 22,5 milyon kayıtlı aboneye ulaşan Turkcell, 3G şebekesi üzerinde toplam 54340 TeraByte (yaklaşık 12 milyon DVD) büyüklüğünde data alışverişi taşıdı. Mobil internet trafiği 3G'nin henüz Türkiye'ye gelmediği 2009'un ikinci çeyreğine kıyasla 2012'nin ikinci çeyreğinde 69 kat artarken abone başı mobil internet kullanımı yaklaşık 32 katına çıktı. Aynı dönemde kullanılan MB başına birim fiyatlar ise yüzde 94 oranında azaldı. Böylece Turkcell 3G aboneleri 32 kat fazla bilgiye çok daha uygun fiyatlar ve çok daha büyük hızlarla ulaştılar.
TURKCELL SUPERONLİNE'DAN ÖRNEK PERFORMANS
Turkcell'in yurtiçindeki ve yurtdışındaki iştirakleri başarılı performansa önemli katkılar sağlamaya devam etti. Türkiye'yi saniyede 1000 Mb hızlı fiber internet ile tanıştıran Turkcell Superonline 2012'nin ikinci çeyreğinde gelirlerini yıllık bazda yüzde 55 artırarak 162 milyon TL'ye yükseltti. Türkiye'nin 'ışık hızında' fiber internet hizmeti sunan ilk ve tek operatörü olan Turkcell Superonline'ın fiber internet abone sayısı da 342 bine ulaşırken Turkcell Superonline'ın sunduğu 1000 Mbps hızla Türkiye, internet hızında dünyada ilk sırada yer aldı. 7,4 milyon aktif abonesiyle Ukrayna'nın en yenilikçi operatörü olan life:) gelirlerini yüzde 13 artırarak son 5 çeyrektir üst üste yüzde 25'in üzerinde AVFÖK marjı gerçekleştirmeyi başardı. Ayrıca Ukrayna life:) ilk kez pozitif VFÖK elde ederek de örnek bir performansa imza attı.
CİLİV: "TÜRKİYE'YE YATIRIMA DEVAM"
Turkcell'in 2012 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, '2012 yılına güçlü bir başlangıç yapan Turkcell Grubu yılın ikinci çeyreğinde de çift haneli büyümesini sürdürdü. Bu çeyrekte de 3G ve fiber internet altyapımıza yaptığımız yatırımlar ile daha kaliteli ve daha zengin bir iletişim deneyiminin önünü açmaya devam ettik. Turkcell olarak müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak, onların memnuniyetini en üst düzeyde tutmak ve onlara daha yakın olmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Altyapıdaki üstünlüğümüzü yenilikçi çözümler ve müşteri memnuniyeti ile birleştirerek Türkiye'ye bireysel ve kurumsal olarak global arenada rekabet üstünlüğü sağlamayı sürdürüyoruz. Bu vizyonla her zaman Türkiye'yi ve faaliyet gösterdiğimiz diğer ülkeleri ileri taşıyacak çalışmalar yapmaya devam edeceğiz' dedi.
Ciliv, interneti halkın cebine indirdiklerini belirterek, '1960-70'li yıllar, dev bilgisayarlar dönemiydi. Daha sonra PC, internet ve en son mobil internet dönemi başladı. Cep telefonları cep bilgisayarları haline geldi. Mobil internet data grafiği son 3 yılda 69 kat arttı. Turkcell'in 18 sene sabit telefondan mobil telefona geçmekle uğraştı' diye konuştu.
Ciliv, Turkcell olarak insanları bilgiye ulaştırma işinde olduklarını kaydederek, 'İşimizi telekomünikasyon ve teknoloji dedik. Rekabet ortamında uzun dönemli düşünüyoruz. Yatırımlarımızı krizde de kesmedik. En önemlisi müşterilere odaklanmak. Müşteriyi uzun dönemli tutmak. En işi müşteri deneyimi yaşattığımız için müşterilerimiz bizi tutuyorlar' şeklinde konuştu.
Turkcell'in kasasında 6.2 milyar TL nakiti olduğnu belirten Ciliv, 2 yıldır ödenmeyen temettüleri nasıl değerlendirecekleri sorusuna, 'Şatırımlara bakıyoruz. Çeşitli ülkelerde yeni satın almalarla ilgileniyoruz. Nakitimizin bir kısmıyla kendi hisselerimizi alma, temettü dağıtma opsiyonları da olacak. Fırsatları değerlendiriyoruz. Şu an isim vereceğim bir satın alma yok' dedi.
Ciliv, Yönetim Kurulu probleminin yıl sonuna kadar çözülmesini beklediğini ifade ederek, o zaman takım olarak daha güçlü olacaklarını kaydetti.
Süreyya Ciliv Turkcell'in başarı hikayesine daima destek veren müşterilere, Turkcell Grup çalışanlarına, iş ortaklarına ve hissedarlara katkıları için teşekkür etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.