Cuma 27.07.2012

Turkcell'den duble rekor

İkinci çeyrekte 2.6 milyar TL, ilk yarıda ise 4.9 milyar lira gelir elde eden Turkcell, duble rekor kırdı. Genel Müdür Süreyya Ciliv, "Biz işimizde odağımızı hiç kaybetmedik" dedi

2012 yılı ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Turkcell, yılın ikinci yarısını çifte gelir rekoru ile kapattı. Bu dönemde, konsolide gelirlerini yüzde 13 artırarak 2 milyar 565 milyon liraya ulaştıran Turkcell, böylece tarihindeki en yüksek yarıyıl ve ikinci çeyrek gelirine ulaştı. Aynı dönemde Turkcell Grup'un geliri, yüzde 37 oranında büyüyen grup şirketleri ve Türkiye'de yıllık yüzde 6 büyüyen mobil ses gelirlerinin katkısıyla 2.6 milyar TL oldu. Konsolide gelirlerini yıllık bazda yüzde 13 oranında artıran Turkcell, böylece son üç çeyrek üst üste çift haneli gelir artışı sağladı. Grup, AVFÖK'ü, bir önceki yıla kıyasla yüzde 8 büyüyerek 779 milyon TL'ye yükselirken, 2012 ikinci çeyrek net kârı 534 milyon TL oldu. Turkcell'in 2012 ilk yarıyıl gelirleri de yüzde 13 artışla 4.9 milyar TL oldu ve tüm yarıyıl gelirleri içinde en yüksek seviyeye ulaştı. Sonuçları değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, "Biz işimizde odağımızı hiç kaybetmedik" diye konuştu. Turkcell ortakları arasında yaşanan anlaşmazlıkların yılsonuna kadar çözülmesini beklediklerini söyleyen Ciliv, "Yönetim kurulu sorunu bitince hissemize yatırım yapabiliriz" dedi.
3 yılda 69 kat artış

Ciliv, yaptıkları çalışmalarla interneti halkın cebine indirdiklerini anlattı. Ciliv, "1960-70'li yıllar, dev bilgisayarlar dönemiydi. Daha sonra PC, internet ve en son mobil internet dönemi başladı. Cep telefonları, cep bilgisayarları haline geldi. Mobil internet data trafiği son 3 yılda 69 kat arttı. Turkcell 18 sene sabit telefondan mobil telefona geçmekle uğraştı" diye k o n u ş t u . Ciliv, Turkcell olarak insanları bilgiye ulaştırma işinde olduklarını kaydederek, "İşimiz telekomünikasyon ve teknoloji dedik. Rekabet ortamında uzun dönemli düşünüyoruz. En önemlisi müşterilere odaklanmak. Onları uzun dönemli tutmak. En iyi deneyimi yaşattığımız için müşterilerimiz bizi tutuyor" şeklinde konuştu.
Yatırıma devam
Yatırımda hız kesmediklerini söyleyen Süreyya Ciliv, 3G ve fiber internet altyapılarına yaptıkları yatırımlarla daha zengin bir iletişim deneyiminin önünü açtıklarını söyledi. Ciliv şunları söyledi: "Altyapıdaki üstünl üğümüzü yenilikçi ç ö z ü m l e r ve müşteri memnuniyeti ile birleştirdik. Türkiye'ye bireyselve kurumsal olarak global arenada rekabet üstünlüğü sağlamayı sürdürüyoruz."

200 bin yeni abone

Gelir artışında tarihi rekor kıran Turkcell, ikinci çeyrekte faturalı abone sayısını bir önceki çeyreğe göre 600 bin artışla 12.6 milyona çıkardı. Toplam abone sayısı da bir önceki çeyreğe göre 200 bin artışla 34.7 milyon oldu. Abone başı aylık ortalama kullanım yıllık yüzde 14 artışla 250 dakikaya yükseldi. Abone Başı Aylık Gelir (ARPU) ise mobil internet gelirlerindeki artışın da etkisiyle yüzde 6 oranında artarak 20.7 TL oldu.

Telefon satışı patladı

Turkcell'in 2012'nin ikinci çeyreğinde mobil internet gelirleri yıllık yüzde 44 oranında artarak 240 milyon TL oldu. Bu artışta yıllık bazda yüzde 71 (2 milyon adet) artarak toplam 4.8 milyona ulaşan şebekedeki akıllı telefon sayısı etkili oldu. Mobil genişbantı Türkiye'ye yayma vizyonu ile pazara sürülen Turkcell markalı T serisi akıllı telefon satışları 500 bini aştı. Süreyya Ciliv, 3G'nin 3'üncü yılı ile ilgili sonuçları da şöyle değerlendirdi: "Turkcell, 3G'nin lanse edildiği Temmuz 2009'dan bu yana toplamda 22.5 milyon kayıtlı aboneye ulaştı. 3G şebekesi üzerinde toplam 54340 TeraByte (yaklaşık 12 milyon DVD) büyüklüğünde data alışverişi taşıdık. Mobil internet trafiği 3G'nin henüz Türkiye'ye gelmediği 2009'un ikinci çeyreğine kıyasla bu yıl 69 kat arttı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.